КАФЕДРА ПСИХОЛОГІЇ ДОЛУЧИЛАСЯ ДО СВЯТКУВАННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ДНЯ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
З 24 по 28 квітня 2017 року кафедра психології долучилася до святкування Всеукраїнського дня практичного психолога проведенням в рамках Тижня психології – 2017 ряду заходів з використанням інтерактивних форм роботи, спрямованих на підвищення рівня психологічної компетентності особистості працівників галузі освіти.
Так, у понеділок 24 квітня, відповідно до плану проведення Тижня психології – 2017, на базі бібліотеки Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти відбулося відкриття виставки науково-методичних матеріалів на тему «Розвиток психологічної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти»; були проведені майстер-класи «Базові Здібності «Любити» та «Знати» – основа особистісної компетентності педагога» (КЗ СОІППО) та «Психологічна компетентність особистості» (м. Ромни, відділ освіти виконкому Роменської міської ради).
Модераторами майстер-класу «Базові Здібності «Любити» та «Знати» – основа особистісної компетентності педагога» виступили Луцьковська Таїсія Дмитрівна, практичний психолог відділення «Клініка, дружня до молоді» Сумської міської дитячої клінічної лікарні Св. Зінаїди, психолог-консультант в методі Позитивної Психотерапії М. Пезешкіана; та Василега Ольга Юріївна, викладач кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Учасниками майстер-класу були педагогічні працівники області – учителі музичного мистецтва, художньої культури та інтегрованого курсу «Мистецтво» – слухачі курсів підвищення кваліфікації КЗ СОІППО.
Оскільки розвиток українського суспільства сьогодні актуалізує потребу в модернізації різних сфер суспільної практики, зокрема системи освіти, у межах реалізації компетентнісного підходу в освіті постає питання розвитку психологічної компетентності педагога: крім професійної компетентності вчителя актуальною залишається проблема компетентності особистісної – організаційні здібності, моральні цінності, ставлення до інших, творчий потенціал, емпатія тощо, – розвинути яку можна, зокрема, шляхом використання різноманітних психотерапевтичних технік. У даному контексті, метою означеного заходу було ознайомлення учасників з основними категоріями методу Позитивної Психотерапії М. Пезешкіана, Базовими Здібностями особистості як основою особистісної компетентності, а також дослідження балансу емоційних та пізнавальних здібностей в різних сферах життя.
Рефлексія учасників майстер-класу дала змогу проаналізувати відповідність реальних результатів заходу очікуваним. Так, одними з найважливіших з них стали оволодіння навичками здійснення самоаналізу особистісних якостей педагога, а також розвиток вміння знаходити ресурси в балансі «Любити» і «Знати» для гармонізації в повсякденному житті та ситуаціях педагогічної діяльності.
На базі відділу освіти виконкому Роменської міської ради 24 квітня 2017 року кандидатом психологічних наук, старшим викладачем кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Чижиченко Наталією Миколаївною, що є тренером і консультантом Сумського міського громадсько-молодіжного об’єднання «Міський кризовий центр», членом громадської організації «Українська асоціація фахівців із подолання наслідків психотравмуючих подій», було проведено майстер-клас «Психологічна компетентність особистості», учасниками якого були слухачі курсів підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів.
Метою заходу було усвідомлення учасниками факторів впливу на здоров’я, власних властивостей щодо стійкості до зовнішніх впливів, опрацювання методів та технологій, спрямованих на збереження психічного і фізичного здоров’я людини.
Результатами майстер-класу стало ознайомлення учасників зі складовими психологічної компетентності особистості, її внутрішньою властивістю і регулятором поведінкових проявів всіх учасників навчально-виховного процесу; ознайомлення з сучасними інноваційними технологіями покращення взаємодії учасників освітнього процесу; ознайомлення з технологіями посилення емоційної стійкості, впевненості у собі, розвитку емпатії; апробація сучасних технологій взаємодії; створення моделей психологічної компетентності учасників навчально-виховного процесу.