Психологічна готовність вихованців інтернатних закладів до самостійного життя
Відповідно до плану роботи навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, 12 квітня 2017 року проведено обласний науково-практичний семінар для практичних психологів шкіл-інтернатів області з теми «Психологічна готовність дітей до самостійного життя».
Актуальність теми семінару обумовлена недостатнім рівнем сформованості у вихованців інтернатних закладів життєвих навичок. Як свідчить практика, більшість із них соціально непристосовані, не знають, як забезпечити свій добробут, як знайти власне місце у сфері суспільних відносин, як здійснити професійний вибір, будувати міжcтатеві відносини та йти до створення власної сім’ї.
Поняття психологічної готовності до самостійного життя, характеристика складових готовності та психолого-педагогічні особливості підготовки до самостійного життя вихованців інтернатного закладу розкрила методист центру Растроста А.Б.
Своїм досвідом роботи щодо реалізації основних завдань психологічної підготовки учнів шкіл-інтернатів до самостійного життя з присутніми поділилась Бєсєдіна І.В., практичний психолог Правдинської спеціальної школи-інтернату.
Банна Н.І., практичний психолог Улянівської спеціальної школи-інтернату, розповіла про використання інтерактивних форм та методів роботи у формуванні життєвих навичок вихованців.
Особливості групової та індивідуальної роботи з випускниками 9 та 11 класів, щодо підготовки їх до самостійного життя та професійного самовизначення, висвітлила практичний психолог Сумського центру соціально-психологічної реабілітації дітей області Курченко Г.І.
Одним із показників успішної соціалізації особистості в суспільстві є уміння управляти емоціями та долати стрес. З огляду на це, корисним для учасників семінару став досвід роботи практичного психолога Сумської обласної гімназії-інтернату для талановитих та творчо обдарованих дітей Самілик Т.В. з питання формування стресостійкості у вихованців закладу.
У другій частині семінару з учасниками було проведено заняття «Особиста гідність як запорука життєвого успіху». Його мета – ознайомлення з теоретичними та практичними особливостями програми Міністерства освіти і науки України «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція».
За результатами семінару учасники отримали інформаційні та методичні матеріали для практичного використання в своїй роботі.