Психологічні аспекти впровадження інклюзивної освіти в позашкільному навчальному закладі
Відповідно до плану роботи навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, 30 березня 2017 року відбувся обласний науково-практичний семінар для практичних психологів позашкільних навчальних закладів з теми «Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах позашкільного навчального закладу».
Роботу методичного об’єднання розпочала Кондратенко Л.О., методист навчально-методичного центру психологічної служби Сумського ОІППО, яка наголосила на сучасній філософії державної політики щодо дітей з особливими освітніми потребами, запровадженні інклюзивного навчання дітей в усіх ланках освіти, у тому числі й позашкільній, актуалізувала проблему організації та змісту психологічного супроводу дітей з особливостями психофізичного розвитку в контексті втілення в практику діяльності сучасних освітянських установ гуманістичних, дитино орієнтованих принципів.
Борцова М.В., старший викладач кафедри психології Сумського ОІППО, ознайомила присутніх з визначенням поняття «інклюзія», «інклюзивна освіта», охарактеризувала категорії дітей з особливими освітніми потребами, виокремила проблеми упровадження інклюзивного навчання на сучасному етапі реформування освітянської галузі.
Актуальним для практичних психологів виявилось ознайомлення з моделями залучення дітей з особливими освітніми потребами до позашкільної освіти, особливостей організації та змісту психологічного супроводу навчально-виховного процесу в умовах інклюзії. Учасники заходу визначили мету та завдання формування психологічної готовності педагогів до роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку, розробили програму роботи з цими дітьми та їх батьками. Ці питання розкрила Марухина І.В., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Сумського ОІППО.
Під час заключного обговорення учасники відмітили практичну спрямованість семінару.