Розвиток пізнавальних та творчих здібностей учнів шляхом використання технології ментальних карт (інтелект-карт, карт розуму, карт знань) на уроках суспільно-гуманітарного циклу
Система освіти орієнтує сучасного вчителя на використання в роботі різноманітних технологій, які дають можливість оптимізувати навчально-виховний процес. Головною умовою розкриття потенціалу креативності учнівської молоді є перетворення традиційного навчання на освітній простір життєтворчості, насичений інтерактивними методами та технологіями.
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, 15.03.2017 року, на базі Сумської обласної гімназії-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей» відбувся обласний семінар-практикум «Розвиток пізнавальних та творчих здібностей учнів шляхом використання технології ментальних карт (інтелект-карт, карт розуму, карт знань) на уроках суспільно-гуманітарного циклу».
На заході були присутні представники: Білопільського, Буринського, В.–Писарівського, Глухівського, Конотопського, Краснопільського, Кролевецького, Лебединського, Л.-Долинського, Недригайлівського, Охтирського, Путивльського, Роменського, Тростянецького районів, Недригайлівської ОТГ, мм. Суми, Лебедин, Конотоп, Охтирка, Ромни, Шостка, у загальній кількості – 25.
Третьякова О.В., методист історії та правознавства навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, зазначила, що протягом останніх років зростає об’єм навчальних матеріалів і вимоги до якості його засвоєння. Зміни в суспільстві спонукають учителів шукати інновації та впроваджувати їх у навчальний процес з метою розвитку пізнавальних інтересів учнів, тому доцільним на уроках суспільних дисциплін є використання ментальних карт, опорних схем, блок-схем.
Учителі Сумської обласної гімназії-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей Рудик О.В., Шевченко А.Є. ознайомили присутніх з інтелект картами, як інструментом розвитку пізнавальних здібностей учнів, «Медіаосвітній аспект використання ментальних карт на уроках суспільних дисциплін; Костюченко Н.В., Харькова О.В. провели майстер-класи щодо використання та створення ментальних карт.
Методист по роботі з обдарованими учнями навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО Каленик О.В. наголосила, що індикатором потенційної обдарованості є освітній простір життєтворчості особистості, який формується застосовуючи технологію ментальних карт.
За результатами роботи обласного семінару-практикуму учасники отримали методичні рекомендації.