Нові підходи до організації та планування підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів області у 2018 році
Традиційно, науково-педагогічні працівники КЗ СОІППО і методисти методичних кабінетів районних (міських) управлінь (відділів) освіти, які відповідають за підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів, зібралися з метою обговорення актуальних змін у форматі курсів підвищення кваліфікації працівників галузі освіти у 2018 році. Лейтмотивом обласного інструктивно-методичного семінару, що відбувся 23 лютого 2017 року за темою «Нові підходи до організації та планування підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів області у 2018 році», стала ідея про необхідність упровадження компетентнісного підходу до підвищення кваліфікації педагогів.
Відкрила семінар декан факультету підвищення кваліфікації та перепідготовки кандидат педагогічних наук, доцент Захарова Ірина Олександрівна. У зверненні до учасників семінару, вона зосередила увагу на особливостях планування підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників області, на основних завданнях методичного кабінету з питань підвищення кваліфікації у 2018 році.
У ході семінару були підведені підсумки виконання договірних умов на підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів області за 2016 рік (Гришак В.В., методист навчального відділу), і доведена інформація про планування підвищення кваліфікації педагогічних та керівних працівників області в Університеті менеджменту освіти НАПН України у 2018 році (Гаврилюк М.С., методист навчального відділу).
Науково-педагогічні працівники кафедр інституту презентували нові підходи до змісту фахових курсів та авторські проблемно-тематичні курси на 2018 рік:
-
Розвиток професійної компетентності керівника навчального закладу в умовах реформування освіти (Перлик В.В., старший викладач кафедри професійної освіти та менеджменту);
-
Технологія індивідуальних пізнавальних стратегій (Гиря О.О., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти та менеджменту);
-
Професійне вдосконалення учителів початкових класів в умовах реформування освіти (Декунова З.В., старший викладач кафедри дошкільної та шкільної освіти);
-
Організація та зміст курсів підвищення кваліфікації в умовах інформатизації освіти (Петрова Л.Г., кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедрою освітніх та інформаційних технологій);
-
Актуальні проблеми підвищення професійної компетентності педагогічних працівників з питань освіти дітей з особливими освітніми потребами (Прядко Л.О., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти та менеджменту);
-
Про запровадження експрес-курсів «Музей освітнього закладу та основи музейної педагогіки», «Основи інтегративного курсу українознавства в сучасній школі» (П`ятаченко Ю.В., старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти);
-
Оптимізація діяльності керівних та педагогічних кадрів в умовах «Нової школи» (Луценко С.М., кандидат наук з державного управління, доцент кафедри професійної освіти та менеджменту; Ніколаєнко С.П., старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти);
-
Початкова освіта в контексті Концепції «Нової української школи» (ДекуноваЗ.В., старший викладач кафедри дошкільної та шкільної освіти, ДеменковД.В., старший викладач кафедри дошкільної та шкільної освіти);
-
Інноваційні технології психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу (Кулик Н.А., старший викладач кафедри психології).
Лавська А.М.,старший викладач кафедри дошкільної та шкільної освіти презентувала Всеукраїнський проект «Розумники».
Підводячи підсумок семінару, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Панченко Світлана Миколаївна, висловила сподівання, що всі пропозиції, сформовані кафедрами інституту для підвищення кваліфікації педагогів області, будуть доведені у кожний навчальний заклад, у кожну освітню організацію, зокрема:
1. Колектив науково-педагогічних працівників КЗ СОІППО, виконуючи державну політику в галузі освіти, знаходиться у постійному пошуку ефективних шляхів задоволення освітніх потреб та запитів педагогів.
2. Важливо зробити педагогів суб’єктами процесу підвищення кваліфікації, дозволити їм самим робити вибір проблеми курсів, форми і періоду навчання.
3. Проблемно-тематичні (авторські) курси підвищення кваліфікації у 2018 році будуть спрямовані на вдосконалення психолого-педагогічної, інформаційно-комунікаційної, комунікативної компетентностей педагогів, посилення краєзнавчо-педагогічної складової змісту навчання.
4. Організувати навчання без відриву від виробництва, врахувати всі особливі життєві обставини, поліпшити індивідуалізацію підвищення кваліфікації покликана дистанційна форма навчання.
5. Окрім пошуку нових алгоритмів підвищення кваліфікації працівників освітньої галузі, у КЗ СОІППО проліцензовані спеціальності, з яких педагоги можуть отримати вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем «магістр»:
-
011 Науки про освіту, спеціалізація «Педагогіка вищої школи»
-
073 Менеджемент, спеціалізація «Управління навчальним закладом»
-
053 Психологія, спеціалізація «Практична психологія»
З начальниками відділів освіти і науки новостворених громад були підписані угоди. Учасники семінару отримали пакет необхідних документів для здійснення замовлень на підвищення кваліфікації працівників галузі освіти на 2018 рік.