Право на професію
Залучення до масових навчальних закладів дітей з особливими освітніми потребами вимагає від усіх учасників навчально-виховного процесу перегляду традиційних поглядів щодо мети, функцій, організації роботи закладу.
Зважаючи на це, навчально-методичним центром психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 21 лютого 2017 року для практичних психологів та соціальних педагогів ПТНЗ області на базі ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну» проведено семінар з теми «Робота спеціаліста психологічної служби з дітьми з особливими освітніми потребами».
З вітальним словом до учасників семінару звернувся директор ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну» Сікірніцький С.В., який актуалізував питання інтеграції дітей з порушенням психофізичного розвитку в професійно-технічні навчальні заклади.
У ході семінару учасники обговорили питання організації психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах професійно-технічного навчального закладу (Марухина І.В., завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти),формування психологічної готовності педагогів до роботи з даною категорією дітей (Кондратенко Л.О., методист навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти), змісту та завдань корекційної роботи, особливостей роботи соціального педагога з дітьми з порушеннями розумового розвитку (РастростаА.Б., ГавриленкоС.О., методисти навчально-методичного центру психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).
Жвавий інтерес у присутніх викликав досвід роботи спеціалістів психологічної служби щодо ролі практичного психолога у професійній підготовці дітей з особливими освітніми потребами (Біловол Л.В., практичний психолог ДПТНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну»), психологічного супроводу учнів з порушенням психофізичного розвитку в період адаптації до навчання у ПТНЗ (Острівна О.В., практичний психолог ДНЗ «Сумське міжрегіональне ВПУ»), соціально-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами у професійно-техніному навчальному закладі (Привал Н.Г., соціальний педагог ДПТНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти з дизайну та сфери послуг»).
За результатами семінару учасники отримали інформаційні та методичні матеріали для практичного використання в своїй роботі.