Вивчаємо досвід колег: нові алгоритми підвищення кваліфікації працівників освітньої галузі
Демонополізація й урізноманітнення системи післядипломної педагогічної освіти, загострення конкуренції між ВНЗ відповідного спрямування і іншими постачальниками освітніх послуг спонукають КЗ СОІППО до співпраці з іншими обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти в частині підвищення якості освітньої діяльності.
З метою обміну досвідом 17 лютого 2017 року проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Панченко Світлана Миколаївна відвідала Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Програма запланованих зустрічей була насичена та цікава, присвячена пошуку нових алгоритмів підвищення кваліфікації працівників освітньої галузі, ефективних шляхів задоволення освітніх потреб педагогів.
У ході зустрічі з заступником директора з навчально-методичної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Кочергою Олександром Васильовичем обговорено механізми практичної реалізації проекту «Нова українська школа», потребу внесення змін до діючої нормативно-правової бази з питань післядипломної освіти,реформування післядипломної освіти відповідно до світових стандартів. Дискусійного характеру набуло обговорення можливості накопичувальної системи у єдиній заліковій книжці вчителя або керівника освіти, підвищення його кваліфікації в міжкурсовий період, самостійного вибору місця підвищення кваліфікації.
Досягнуто згоди про те, що змінити алгоритм підвищення кваліфікації, об’єднавши процеси, що відбуваються в курсовий і міжкурсовий період, зробити педагогів суб’єктами процесу підвищення кваліфікації, поліпшити його індивідуалізацію не можливо без інформатизації навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти, політики відкритого доступу слухачів курсів до навчальної інформації, систематичного наповнення Інституційного репозитарію.
Назарова Ольга Олександрівна, методист навчального відділу, представила оновлений формат курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників м. Києва у 2016/2017 н. р. Основні акценти:
-
зараховування педагогічних працівників на курси підвищення кваліфікації на підставі електронної реєстрації;
-
забезпечення можливості вибору педагогом індивідуальної освітньої траєкторії (змісту навчання) шляхом урізноманітнення вибіркових модулів;
-
вдосконалення психолого-педагогічної, інформаційно-комунікаційної, комунікативної компетентностей педагогів інтерактивних форм і методів навчання;
-
посилення краєзнавчо-педагогічної складової змісту навчання;
-
укладання угод про співпрацю між та навчальними закладами, музеями, громадськими організаціями педагогічного спрямування, іншими постачальниками освітніх послуг;
-
розробка нового пакету документації (в тому числі і відповідної залікової книжки), який супроводжує процес підвищення кваліфікації педагогічного працівника від атестації до атестації.
Продуктивною та пізнавальною виявилась бесіда з завідувачем науково-методичного центру інформаційних технологій Бойченко Валентином Валентиновичем щодо створення системи електронної реєстрації слухачів на курси; розробки нових інформаційних ресурсів; створення та розбудови інтерактивного інформаційного середовища педагогічних працівників із можливістю спілкування, коментування та архівного пошуку.
Було наголошено на важливості надання технічної підтримки підрозділам ІППО у створенні та впровадженні ІКТ у навчальний процес, встановлення партнерських зв’язків у сфері інформатизації навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти. Сторони також обговорили можливості сприяння обміну науковою та методичною інформацією щодо ІКТ в освіті.
У процесі обговорень були визначені актуальні проблемні питання, які потрібно вирішувати першочергово. За результатами зустрічей було ініційовано підписання угоди про подальшу співпрацю.
Адміністрація КЗ СОІППО щиро дякує колегам Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка та високо цінує прагнення сприяти подальшому розвитку співробітництва між нашими освітніми організаціями.