Компетентнісне читання як складова Міжнародного дослідження якості освіти PISA
8 лютого 2017 року у Міністерстві освіти і науки України відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар методистів української мови та літератури обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти «Компетентнісне читання як складова Міжнародного дослідження якості освіти PISA», участь у якому брала Шерстюк Л.М., методист української мови та літератури Сумського ОІППО.
Україна вперше долучиться до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA у 2018 році. Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами.
На семінарі Вакуленко Т.С., начальник відділу досліджень та аналітики Українського центру оцінювання якості освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, презентувала виступ «Засадничі питання міжнародного дослідження якості освіти PISA – 2018».
Ломакович С.В., методист відділу досліджень та аналітики Українського центру оцінювання якості освіти, доктор філологічних наук, професор, ознайомила учасників із основними положеннями дослідження PISA в галузі читання.
Учасники семінару аналізували в групах тестові завдання PISA з читання, розробляли рекомендації щодо перевірки завдань відкритої форми, представляли результати своєї роботи.
Отже, читацька грамотністьвизначається як здатність особи розуміти прочитаний текст, шукати нову інформацію, її відтворювати та використовувати, інтерпретувати зміст й формулювати власні висновки, усвідомлювати й оцінювати зміст та форму тексту тощо.
Учителям необхідно на уроках працювати з різноманітними текстами: одиничними, множинними, цілісними, перерваними, змішаними тощо.
Тестові завдання PISA з читання розміщені на сайті Українського центру оцінювання якості освіти за посиланням:
http://pisa.testportal.gov.ua/read.