Профілактика інформаційного насилля з боку ЗМІ у молодіжному середовищі
Важливою ознакою сучасного суспільства є підвищення ролі інформації та технологій інформаційного впливу. При цьому, поряд з перевагами нових технологій, розвиток інформаційної сфери має ряд небезпек, що спричиняють зростання напруги в суспільстві. Однією з цих небезпек є інформаційне насильство. Обговоренню проблеми інформаційного насильства, його впливу на підростаюче покоління, пошуку шляхів формування навичок протистояння медіа-пропаганді й було присвячено обласний семінар для практичних психологів професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. Семінар проведено 27 жовтня 2016 року навчально-методичним центром психологічної служби Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Відкриваючи семінар, завідувач центру Марухина І.В. зазначила, що інформаційне насильство призводить до серйозних проблем у психічному розвитку дитини, негативно позначається на її психічному здоров’ї, викликає у багатьох людей, у тому числі й дітей, стреси та депресії. Тому, досить важливо забезпечити інформаційно-психологічну безпеку особистості, що визначається спеціалістами як стан захищеності психіки від дії різноманітних інформаційних факторів.
Сучасний розвиток інноваційних технологій дозволяє швидко і масово поширювати інформацію, яку при цьому можна змінити до невпізнання. Усе це робиться для маніпуляцій думками, емоціями, ставленнями і врешті-решт поведінкою. Як відрізнити пропаганду та інформування, навчитися критично ставитися до інформації, що висвітлюється в ЗМІ – відповіді на ці запитання було розкрито у виступі методиста центру Растрости Г.Б.
Висвітленню питання кібер-булінгу, як різновиду насильства, виявленню ситуаційкібер-булінгу, причин виникнення цього явища в учнівському середовищі було присвячено виступ Гавриленко С.О., методиста центру.
Досвідом роботи щодо профілактики інтернет-залежності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів з присутніми поділилася практичний психолог ДПТНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти з дизайну та сфери послуг» Кулижко Т.О.
Учасники семінару мали змогу ознайомитись з досвідом роботи практичного психолога Сумського технікуму харчової промисловості НУХТ Москвіної І.О., щодо використання методу рефреймінгу у консультативній роботі зі студентами.
Підбиваючи підсумок роботи, учасники зазначили, що семінар сприяв більш глибокому усвідомленню проблеми інформаційного насильства, визначенню шляхів профілактичної роботи з учнями та студентами з цього напряму.