Формування медіа-компетентності учнів на уроках історії
Сьогодні Україна стала на інноваційний шлях розвитку та опанування високих технологій як змісту суспільної трансформації. Медіа-засоби є невід’ємною частиною життя людства, його культури. Під впливом інформаційних технологій відкриваються нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу, що зумовлює зміни змісту освіти. Стрімкий розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості.
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2016 рік, 19 жовтня 2016 року на базі Кролевецької спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1 Кролевецької районної ради відбувся обласний семінар для вчителів історії «Формування медіа-компетентності учнів на уроках історії».
У семінарі брали участь представники Білопільського, Буринського, Глухівського, Конотопського, Путивського, Тростянецького, Шосткинського районів, мм. Суми, Конотоп, Шостки, Глухів, Лебедин.
З вітальним словом до учасників обласного семінару звернулись Третьякова О.В., методист історії Сумського ОІППО; Масалига С.В., начальник відділу освіти Кролевецької райдержадміністрації; Погорєльський М.М., директор Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1 Кролевецької районної ради.
Третьякова О.В. зазначила, що головним завдання медіа-освіти є підготовка учнів до життя в інформаційному суспільстві, формування у них уміння користуватися цією інформацією. Наголосила на тому, що, використання медіа-джерел на уроках сприяє розвитку навичок критичного мислення, дозволяє більш ефективно вивчати навчальний матеріал. Методист, звернула увагу присутніх на специфіку роботи з медіа-текстами, написання учнями газетної сторінки, листів від історичної особи; рекомендувала під час проведення уроків з історії для візуалізації матеріалу використовувати – відеоролики, фрагменти з документальних («Загублені скарби», «Невідома Україна») чи кінофільмів («наприклад «Вогнем та мечем» та інші), фотоматеріали, візуальні джерела.
Присутні на семінарі були ознайомлені з досвідом роботи учителів Кролевецького району щодо використання медіа-джерел на уроках історії. Сергієнко М.Г., учителем історії та правознавства Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1 Кролевецької районної ради було проведено засідання дебатного клубу старшокласників «За і проти: як телебачення впливає на суспільство».
Драновська С.В., старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти Сумського ОІППО, ознайомила присутніх з методикою використання відео-матеріалів на уроках історії.
Учителі області змогли також обмінятись практичним досвідом щодо використання медіа-технологій під час навчально-виховного процесу.
Завершилась робота наданням методичних рекомендацій, щодо формування медіа-компетентності учнів на уроках історії.