ПІДТРИМАЄМО ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНУ РОБОТУ ХАРКІВ’ЯН

Харьков на кафедре res12-13-вересня відбулася зустріч Сєрих Лариси Володимирівни, к. пед. наук, доцента, завідувачки кафедри дошкільної та шкільної освіти комунального закладу «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» з викладачами кафедри виховання і розвитку особистості та кафедри методики дошкільної та початкової освіти комунального закладу «Харківська академія безперервної освіти».

Обговорювалася програма дослідно-експериментальної роботи з проблеми «Емоційно-ціннісний розвиток та полікультурна (мультикультурна) освіта особистості в умовах глобалізації».

Наукові керівники дослідно-експериментальної роботи ХАНО – Мельник С.А., к. пед. наук, завідувач кафедри методики дошкільної та початкової освіти; Чуркіна В.Г., к. мистецтв., доцент кафедри виховання і розвитку особистості; координатор – Косенко К.О. – методист центру громадянського виховання.

Піднесення української освіти до рівня стандартів розвинених країн світу та інтеграція в міжнародний науково-освітній простір є одним із завдань сучасного етапу розвитку освіти України. Це зумовлює необхідність пошуку шляхів оновлення змісту та якісного вдосконалення освіти в країні. У ХХІ ст. є очевидним, що відбувається розширення взаємозв’язку і взаємозалежності різних країн, народів і їхніх культур. Цей процес охопив різні сфери суспільного життя різних країн світу. Ураховуючи нові соціокультурні реалії, світова педагогічна думка обґрунтовує відповідні напрямки розвитку освіти. Доповідь міжнародної комісії ЮНЕСКО про глобальні стратегії розвитку освіти в ХХІ столітті підкреслює, що освіта повинна сприяти тому, щоб, з одного боку, людина усвідомила свої корені, тим самим була спроможна знайти своє місце в світі, а з іншого – прищепити їй повагу до інших культур. Полікультурна, мультикультурна освіта є ключовими поняттям культури як уселюдського явища; це засіб допомоги особистості в подоланні шляху від засвоєння етнічної, національної культури до усвідомлення спільності інтересів народів у їхньому прагненні до миру, злагоди, прогресу через культурний розвиток. Отже, дослідження є актуальним.

Полікультурна, мультикультурна освіта й виховання є офіційним курсом Європейського Союзу. Міжнародні організації Західної Європи прийняли пакет документів, що ініціюють полікультурне виховання. Такі підходи ініціювали появі дослідно-експериментальної роботи, систематизації технологій та методів спрямованих на зміну змісту й методів у вітчизняній освіті, аналіз взаємозв’язку ланок починаючи від дошкільної, початкової школи, основної школи, позашкілля та наукову взаємодію кафедр методики дошкільної та початкової освіти; кафедри виховання і розвитку особистості, кафедри суспільно-гуманітарного циклу.

Творчий процес сприяє інтеграції соціальних, гуманітарних й природничих наук, що дозволяє підкреслити загальнолюдський характер наукових знань. Полікультурність, мультикультурність особистості – це не природжена якість, вона не має генетичного походження. Вона соціально детермінована й повинна виховуватись спільними зусиллями педагогів та громади.

Дослідження полікультурної освіти проводяться українськими та європейськими вченими у різних аспектах. Історико-педагогічний аналіз розвитку теорії та практики полікультурної освіти здійснили вчені: О. Ковальчук, І. Лощенова, С. Наушабаєва та ін. Проблеми полікультурного виховання розглядаються в дослідженнях О. Алексєєвої, Л. Волик, А. Солодкої, О. Сухомлинської; соціокультурний компонент освіти висвітлено в роботах О. Волошиної, О. Заболотної, Н. Лавриченко, Ю. Пассова, В. Сафонової. Полікультурна освіта в контексті діалогу культур розглядається такими вченими, як М. Бахтін, М. Певзнер, С. Черепанова, Л. Черток. Ці підходи змістовно доповнюють один одного.

Мета: здійснити комплексний аналіз теоретичних засад змісту, форм і методів полікультурної, мультикультурної освіти, розвитку особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва та навколишнього світу, здатності до сприймання, розуміння і творення художніх образів, потреб в художньо-творчій самореалізації і духовному самовдосконаленні.

Завдання:

- проаналізувати концептуальні підходи до з’ясування сутності понять полікультурної, мультикультурної освіти та формування духовних цінностей;

- дослідити генезис цих понять в педагогічних реаліях України;

- схарактеризувати особливості полікультурної, мультикультурної освіти особистості в умовах інформаційного суспільства;

- визначити зміст, форми та методи підготовки вчителя, його професійної діяльності в полікультурному, мультикультурному середовищі;

- розробити, на основі результатів експерименту науково-методичні рекомендації щодо застосування європейського досвіду полікультурної, мультикультурної освіти та емоційно ціннісного розвитку особистості.

Тому, ми підтримуємо харків’ян, бажаємо долучити навчальні заклади Сумської області до експериментальної бази дослідження й погоджуємося працювати разом з ними над цією надто цікавою, актуальною і нагальною проблемою.

Побажаємо всім нам наснаги, творчості та нових наукових знахідок.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO