До пізнання культурної спадщини ЮНЕСКО долучилися методисти СОІППО
03 червня 2016 року методисти КЗ СОІППО Сєрих Л. В. та Коренева І. В. з групою педагогів м. Суми відвідали скарбницю українського розпису с. Петриківка Дніпропетровської області (у рамках співпраці з інформаційно-методичним центром Управління освіти і науки Сумської міської ради).
Зустріла Дніпропетровщина педагогів Сумщини яскравим виступом народного фольклорного ансамблю «Мальва», який виконав композицію українських пісень «Рідна Петриківка». Потім відбулась екскурсія музеєм с. Петриківка, де педагоги переглянули твори народного мистецтва, ознайомилися з історією Петриківського розпису, творами видатних художників – Т. Пати, Ф. Панка, М. Тимченко, В. Клименко-Жукової, П. Глущенко, Г. Павленко та відвідали окремо створений – музей Федора Панка.
Педагоги дізналися, що Петриківський розпис, або «петриківка» – українське декоративно-орнаментальне народнемалярство, яке сформувалося на Дніпровщині в селищі Петриківка, звідки й походить назва цього виду мистецтва. Окремі речі, з візерунками, у стилі петриківського розпису, збереглися ще з XVIII століття. Однак, у сучасному розумінні цей напрям сформувався наприкінці XIX століття – на початку XX століття.
Походження петриківського розпису пов'язують з козацтвом і заселенням Дніпровщини вихідцями з Полтавщини, Слобожанщини, Поділляу XVIII столітті – першій половині XIX століття. Проте, невідомо, де й коли саме розвинулися традиції, що лягли в основу цього напряму малярства.
Петриківський розпис – не лише народне мистецтво, що зберігає традиції оздоблення українського житла, але й сучасний живопис, який розвивається та набуває нових рис.
У 2012 році Міністерство культури України визнало петриківський розпис об'єктом (елементом) нематеріальної культурної спадщини України, а 5 грудня 2013 року – петриківський розпис було включено до Репрезентативного списку нематеріальної культурної спадщини людства ЮНЕСКО. Це – поки що єдина форма культурної спадщини України, що потрапила до цього списку.
Завершилась поїздка відвідуванням козацького хутора, де педагоги довідались про історію українського козацтва, народні ігри, змагання, гуляння, корисні страви тощо.