Інноваційна діяльність учителя хімії
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2016 рік, 26-27 квітня 2016 року на базі навчальних закладів м. Шостка відбувся обласний семінар «Інноваційна діяльність учителя хімії».
Участь у заході взяв 21 представник районів та міст області, серед яких методисти районних (міських) методичних кабінетів (центрів), відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів, керівники методичних об’єднань та вчителі хімії.
Основним завданням семінару було ознайомити учасників заходу із системою роботи вчителів хімії загальноосвітніх навчальних закладів м.Шостка за напрямом упровадження інноваційних підходів до викладання предмету та роботи з обдарованими учнями.
Зі структурою, особливостями та результатами роботи освітньої системи міста Шостки учасників семінару ознайомила начальник управління освіти Шосткинської міської ради Сергейко Н. О.
Програма семінару містила теоретичну та практичну складову.
До теоретичної частини ввійшли виступи: Коростіль Л. А., доцента кафедри дошкільної та шкільної освіти Сумського ОІППО, к.пед.н. («Передовий педагогічний досвід як джерело педагогічних інновацій») та Метейко А.В., методиста з хімії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО («Сучасні тенденції щодо впровадження інноваційних підходів у процесі викладання хімії в загальноосвітніх навчальних закладах», «Робота з обдарованими учнями, як одна зі складових професійної самореалізації вчителя», «Аналіз навчально-методичного забезпечення викладання хімії в 8 класі») (Презентації додаються).
Практичну частину семінару було організовано на базі двох навчальних закладів м. Шостка.
Кобилякова А. Г., директор Шосткинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1 презентувала організаційно-педагогічні умови свого закладу для впровадження інноваційних підходів до викладання навчальних предметів. Крутова-Оникієнко О. О., учитель хімії, переможець ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015» у номінації «Хімія», ознайомила учасників семінару з власним досвідом роботи «Змішане навчання як умова розвитку інтелектуальних здібностей учнів при вивченні хімії в основній школі». З метою розкриття особливостей впровадження технології змішаного навчання, учитель провела відкритий урок у 7 класі за темою «Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини» (продемонструвала поєднання елементів традиційного, мобільного та дистанційного навчання).
Знайомство з досвідом організації та впровадження різноманітних форм роботи з інтелектуально обдарованими учнями було об’єктом для ознайомлення в Шосткинському навчально-виховному комплексі: спеціалізована школа І-ІІ ступенів – ліцей (директор Ткаченко С. М.). Бур О.В., заступник директора з науково-методичної роботи, виступила з доповіддю «Якісна освіта – стратегічний курс навчального закладу», під час якої розповіла про особливості навчального процесу в ліцеї, охарактеризувала склад педагогічного колективу закладу та поєднала результативність виступів учнів під час інтелектуальних змагань з професійною самоактуалізацією та творчістю вчителів.
Теоретичні аспекти власної системи роботи з виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей у закладі, а також найбільш ефективні форми позакласної роботи з предмету представили вчителі хімії закладу, а саме:
Андрусенко О. Б., учитель методист, Заслужений учитель України:
-
провела фрагменти експериментальної роботи з лабораторним обладнанням німецької фірми РHYME, де задіяла учнів різної вікової категорії (основна і старша школа);
-
продемонструвала два уривки із захисту науково-дослідницьких робіт, які виконували учні-старшокласники в рамках роботи Малої академії наук (науковий керівник робіт – Андрусенко О.Б.);
-
організувала турнірний бій серед команд старшокласників, який проводиться в рамках шкільного хімічного турніру за правилами Всеукраїнського турніру юних хіміків.
Гутак І. О., старший учитель:
-
провела фрагмент очного етапу інтернет-турніру з природничих дисциплін (хімічну складову турніру).
Усі зазначені вище заходи супроводжувалися використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, технічних засобів навчання.
Учителі хімії міста Шостки довели, що вони володіють різноманітними інноваційними формами навчання, які ефективно впроваджують у навчально-виховний процес. Їхні учні зацікавлені предметом, мають якісні знання та перемоги в інтелектуальних змаганнях. Самі ж вчителі не зупиняються на досягнутому – беруть участь у Міжнародних і Всеукраїнських семінарах, конференціях, проектах.
На обласному семінарі були прийняті методичні рекомендації щодо подальшої діяльності педагогів, навчальних закладів та методичних кабінетів за напрямом упровадження інновацій в навчально-виховний процес викладання хімії та роботу з обдарованими учнями.