Кваліметрична модель оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» щодо обов’язкового виконання дошкільними навчальними закладами державних вимог до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та з метою моніторингу якості освітнього процесу, 11 квітня 2016 року у Київ відбувся семінар-практикум «Моніторинг якості освіти: кваліметрична модель експертної оцінки», у якому від Сумського ОІППО брала участь Міщенко Лариса Борисівна, методист дошкільного виховання Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Семінар проводився за участі Карабаєвої І.І., старшого наукового співробітника лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, к.психол.н., представників редакцій видань МЦФЕР: Освіта та педагогічна громадкість (у кількості 35 осіб) з різних областей України.
У ході роботи учасники мали можливість ознайомитись з питаннями:
-
кваліметрія як інструмент моніторингових досліджень;
-
особливості кваліметричного підходу щодо вивчення компетенцій дітей старшого дошкільного віку;
-
методика вивчення особистісно-оцінної, соціально-комунікативної та художньо-продуктивної компетенцій;
-
оцінювання компетенцій дітей старшого дошкільного віку за кваліметричною моделлю (тренінгові заняття);
-
опрацювання отриманих результатів;
-
заповнення протоколів оцінювання досліджених компетенцій;
-
введення даних протоколів у програму;
-
робота з електронним варіантом кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку.
По завершенню роботи всі учасники отримали комплект навчально-методичних матеріалів (нормативні документи; методичні рекомендації щодо організації моніторингових досліджень; інструментарій для вивчення компетенцій старших дошкільників, зокрема завдання для дітей та бланки протоколів; інші допоміжні матеріали), також сертифікати, що підтверджує участь у семінарі-практикумі.