НАВИЧКИ КРИЗОВОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ДІТЕЙ
Події, що відбуваються в Україні, складна соціально-політична ситуація в суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту та психологічної допомоги, як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам. У зв’язку з цим суттєво підвищується роль та значення професійної діяльності працівників психологічної служби системи освіти.
З метою розвитку професійної компетентності практичних психологів закладів освіти, методистів із психологічної служби, підготовки їх до здійснення психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу дітей та їхніх родин, що постраждали внаслідок кризи, зменшення соціально-психологічних наслідків психічної травми, забезпечення сталого доступу до отримання психологічної допомоги, у період з 11 до 15 січня 2016 року на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено експрес-курси для практичних психологів закладів освіти області, методистів із психологічної служби з проблеми «Навички кризового консультування та формування стресостійкості у дітей» (куратор Марухина І.В.).
Під час занять слухачі мали змогу: підвищити обізнаність щодо розпізнання ознак психологічного стресу і травми, отриманих унаслідок переселення або споглядання насильства, відповідного реагування; ознайомитись з кількісними та якісними даними щодо негативного впливу психологічної травми на дітей та родини; попрактикуватися у визначенні наявних сімейних ресурсів для подолання негативних наслідків та ефективності психосоціальної допомоги постраждалим дітям і родинам унаслідок військового конфлікту. Як зазначили слухачі, навчання на курсах сприятиме ефективному психологічному супроводу дітей, які опинилися у психотравмуючій ситуації.