Всеукраїнський конкурс «Учитель року» як засіб формування компетентного педагога
З метою проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» на якісно новому організаційно-методичному рівні, Інститут модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, спільно з Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України, 3 грудня 2015 року зібрали відповідальних за організацію змагань в усіх областях України на Всеукраїнський методологічний семінар «Всеукраїнський конкурс «Учитель року» як засіб формування компетентного педагога», в якому від Сумської області взяла участь Удовиченко І.В., проректор з науково-педагогічної роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, к.пед.н., доцент.
Акценти на значимості конкурсу у фаховому зростанні педагога розставили: Завалевський Ю.І., заступник директора Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, к.пед.н., доцент; Головко М.В., заступник директора Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, к.пед.н., доцент; Пушкарьова Т.О., заступник голови громадської організації «Академія інноваційного розвитку освіти», к.пед.н., професор, які зі словами вітання звернулись до учасників Всеукраїнського методологічного семінару.
Захід, що тривав з самого ранку до пізнього вечора та був насичений різними формами роботи (доповіді, дискусії, презентації, виставки, «круглі столи», проекти, майстер-класи), поєднаними у дві тематичні панелі: «Методична компетентність як складник професійної майстерності сучасного вчителя», «Організаційні умови проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016», відбувався у залі засідань вчених рад Інституту педагогіки НАПН України під керівництвом модератора Артеменко О.А., завідувача сектору організації заходів Інституту модернізації змісту освіти МОН України.
Учасники заходу мали можливість обмінятись досвідом роботи щодо організації конкурсу на місцях, презентуючи власні напрацювання; висловитись щодо специфіки проведення конкурсу; обговорити тематичні питання, які детально розглядались, зокрема, це: «Реалізація компетентнісного підходу» (доповідачі: Засєкіна Т.М., заступник директора Інституту педагогіки НАПН України, к.пед.н.; Костенко О.В., директор видавництва «Оріон»), «Сучасний урок» (доповідачі науково-педагогічні працівники: Васильєва Д.В., Редько В.Г., Пузіков Д.О. (Інститут педагогіки НАПН України); Остапенко О.І. (Інститут проблем виховання НАПН України), «Інформаційно-комунікаційна компетентність учителя як складник його професійної майстерності» (доповідач – Рогоза В.В., науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України), «Технологія підготовки та реалізації навчального проекту» (доповідач – Коваль Я.Ю., переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015», учитель хімії Київської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 250 м. Київ), «Освітній процес у просторі моральних норм» (доповідач – Семчук Н.І., начальник відділу соціальної роботи й етики Інституту модернізації змісту освіти МОН України) та багато інших.
Основні меседжі, що були озвучені: «від знаннєвого – до компетентнісного підходу», «ІКТ-мобільність вимога часу», «від проектної діяльності взагалі – до навчальних проектів зокрема», «від компетентного вчителя – до компетентного випускника» та акценти, на які наголошено: актуальність, змістовність, оригінальність, фаховість, технологічність, соціальність, значимість, етичність, відкритість, прозорість.
Отже, акценти розставлено, інструкції вручено, відповіді отримано.
Тож, приємних конкурсних днів учасникам та членам журі І, ІІ, ІІІ турів Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016»!