Організація інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної на 2015 рік, на базі інституту 23 вересня 2015 року відбувся обласний науково-практичний семінар «Організація інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі» для заступників директорів з навчально-виховної роботи інклюзивних загальноосвітніх навчальних закладів.
Семінар складався з двох частин: теоретичної та практичної. У першій частині були висвітлені актуальні питання інклюзивного навчання. Зокрема, були розглянуті питання зі створення інклюзивного простору в загальноосвітньому навчальному закладі (методист Сумського ОІППО Олена Олександрівна Фурман), ролі сім’ї у соціалізації дитини з особливими потребами (старший викладач кафедри психології Муза Володимирівна Борцова). Голова Сумської обласної громадської організації «Батьки онкохворих дітей-інвалідів» Оксана Василівна Смольникова наголосила на співпраці громадських організацій і навчальних закладів щодо організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами.
У другій частині семінару завідувач лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО, кандидат педагогічних наук Любов Олексіївна Прядко провела майстер-клас з адаптації та модифікація навчального матеріалу відповідно до можливостей дітей з особливими освітніми потребами; завідуюча навчально-методичним центром практичної психології та соціальної роботи Сумського ОІППО Ірина Володимирівна Марухина провела тренінгове заняття з психологічних особливостей роботи з батьками дітей, які мають особливі освітні потреби.
Учасники семінару отримали методичні рекомендації по роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, які навчаються на інклюзивній формі, а також інші тематичні матеріали.