ПСИХОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
5 березня 2015 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації відбулося засідання обласного методичного об’єднання соціальних педагогів шкіл-інтернатів області. Проблема, яка виносилася на обговорення спеціалістів – Формування сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному закладі.
У межах методичного об’єднання розгорнулась жвава дискусія щодо визначення характеристик сприятливого психологічного клімату навчального закладу, кола проблем, що перешкоджають його створенню в умовах школи-інтернату. Учасники зосередили свою увагу на питанні зумовленості соціально-психологічного клімату школи-інтернату стилем керівництва та рівнем професіоналізму педагогів, їх безпосередньою зацікавленістю в побудові конструктивних взаємин з колегами, учнями та батьками.
Під час практичної частини соціальні педагоги взяли участь у тренінгу «Роль соціального педагога в формуванні безпечного освітнього середовища». Спеціалісти усвідомили власні життєві цінності та пріоритети професійної діяльності, актуалізували особистісні якості, професійні уміння та навички як ресурси створення сприятливого психологічного клімату навчального закладу. Аналіз ситуацій, рольове програвання, практичні завдання, обговорення у великому колі сприяли формуванню навичок роботи в команді, ефективного спілкування, конструктивного розв’язання конфліктних ситуацій, розвитку професійної рефлексії спеціалістів. Комфортні умови, безоціночне спілкування сприяли активному обміну досвідом щодо способів зниження ступеню впливу негативних факторів сучасності на психічне здоров’я учасників навчально-виховного процесу, створення безпечного середовища навчального закладу.
Підводячи підсумки зустрічі, учасники наголосили, що гарне психологічне самопочуття, яке ми будемо нести дітям, колегам, батькам залежить особисто від кожного.