Інтерактивне навчання слухачів: досвід використання
У рамках внутрішнього освітнього аудиту з метою вивчення та поширення досвіду найдосвідченіших викладачів кафедр з організації інтерактивного навчання зі слухачами курсів підвищення кваліфікації 25 лютого 2015 року було проведено у відкритому форматі ділову гру. Інтерактивне заняття проводили досвідчені викладачі Цимерман І.Л. (старший викладач кафедри теорії та методики виховання) та Кожем’якіна І.В. (старший викладач кафедри педагогіки та інноваційних технологій). Зазначимо, що заняття було проведено згідно освітньої програми підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів та розкладу навчальних занять.
Ділова гра на тему «Готовність дитини дошкільного віку до школи» має за мету визначення показників готовності дошкільника до подальшого шкільного навчання з позиції наступності та перспективності дошкільної та початкової освіти та спрямована на розв’язання таких завдань: активізувати теоретичні знання щодо «дошкільної зрілості» дитини дошкільного віку у контексті життєвої компетентності випускника дошкільного навчального закладу; виявити та проаналізувати протиріччя позицій різних соціальних інституцій щодо підготовки дитини до школи; винаходити шляхи розв’язання наявних протиріч; скласти узагальнений «портрет майбутнього першокласника»; удосконалювати проектувально-конструктивні, перцептивні та комунікативні вміння слухачів.
Відмітимо, що кожен з етапів гри було проведено на високому методичному рівні з дотриманням регламенту. Викладачам вдалося максимально організувати роботу кожного слухача в групі, оскільки кожен слухач виконував конкретну роль, а від його діяльності залежала якість виконання поставленого перед групою завдання, результати якого група повинна презентувати публічно.
Під час заняття вихователі продемонстрували критичне мислення, вміння виробляти спільне рішення у процесі розв’язання поставлених завдань. Самі ж вони зазначили, що гра їм допомогла максимально активізувати навчально-пізнавальну діяльність, а також поглянути на окреслену проблему з різних точок зору, виконуючи ролі батьків, вчителів, вихователів та методистів.
У числі запрошених колег інтерактивне заняття відвідали завідувач кафедри педагогіки та інноваційних технологій к. пед. н., доцент Зосименко О.В., завідувач кафедри методики початкової та природничо-математичної освіти к. пед. н., доцент Ткаченко О.Л., методист навчального відділу Марченко А.С.