Майстер-клас з трудового навчання - яскравий приклад набуття інноваційного досвіду
Проблема розвитку творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання є досить актуальною проблемою в період необхідності відновлення економіки нашої держави, відродження національної культури та самосвідомості народу. В основі творчості лежить, як правило, трудова діяльність людини. Праця – єдиний спосіб перетворення людини у творчу особистість. Працею ми не тільки навчаємо, а й виховуємо. І тому мета уроків трудового навчання – не лише навчання, а й виховання діяльнісної, творчо обдарованої особистості, яка буде робити не лише добрі справи, а й знаходити в них радість.
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2015 рік, 25 лютого 2015 року на базі Сумського ОІППО проведено засідання обласної школи молодого вчителя «Розвиток творчих здібностей учнів: модель взаємодії «учитель <−> учень». В основі розкриття теми лежать основи суб'єкт-суб'єктних відносин, які з одного боку, зберігають за вчителем функцію управління, а з іншого – надають учням можливість діяти самостійно, забезпечуючи передумови до творчої діяльності.
Метою заходу було – підвищення науково-теоретичного рівня молодих (стаж роботи до вчителів до 3-х років) трудового навчання загальноосвітніх навчальних закладів області з питань особливостей організації роботи з розвитку творчих здібностей учнів.
З вітальним словом до учасників заходу звернулася Удовиченко І.В. – проректор з науково-педагогічної роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
У творчій атмосфері результативно пройшов майстер-клас керівника гуртка Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27 Юхти Л.М. за темою «Технологія мозаїки по деревині. Маркетрі». Стародавня та забута техніка інкрустації захопила своєю унікальністю та творчістю всіх учасників заходу. Учителі області ознайомилися з практичним досвідом роботи учителя трудового навчання Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15 Марущенка С.І., який представив різні види об'єктів праці для творчого проектування на уроках трудового навчання.
Під час проведення «круглого столу» заслухано доповідь методиста з трудового навчання Сумського ОІППО Кореневої І.В. – з питань організації роботи з розвитку творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання та педагогічні аспекти розвитку творчості школярів.
За результатами роботи семінару учасники отримали рекомендації методичного та практичного спрямування.