Тренінг «Взаємодія з дітьми, що пережили травматичні події»
Соціально-політична ситуація в країні не може залишати байдужими працівників нашого інституту і вони щодня демонструють готовність до нових викликів та вирішення нових нестандартних завдань. Серед актуальних завдань, усвідомлених викладачами кафедри психології, у співпраці з Психологічною Кризовою Службою – оволодіння методиками взаємодії з дітьми, що пережили травматичні події та посильна участь у їх поширенні серед педагогів області й соціальних працівників.
Зокрема, на минулому тижні завершила роботу третя і четверта група з підготовки спеціалістів до роботи за програмою «Діти і війна», яку проводять спеціалісти кафедри психології інституту (Троіцька М.Є.) та Психологічної Кризової Служби (Мирославська В.В.).
Особливою можна назвати третю групу, адже вона працювала якраз у дні Мінських переговорів у м. Слов’янську, де самі учасники мали досвід переживання воєнних подій Слов’янська, Дебальцевого, Краматорська. Тренінг для волонтерів (наших колег – викладачів психології та студентів, психологів структур МВС, спеціалістів Кризової Служби та інших фахівців) проходив на базі Донбаського педагогічного університету. Вражаючою була згуртованість учасників, їх активність у волонтерській справі, бажання і готовність допомагати людям. Символічними були плакати-колажі, що підсумовували роботу групи: «Какой у вас план, Украина? К счастью – на всех парах!» (їх можна побачити на фото).
Результати роботи з дітьми зони воєнних конфліктів доводять, що чим раніше допомогти дитині справитись зі стресами війни, тим швидше покращиться її самопочуття, зменшиться ризик виникнення проблем у подальшому. Програма «Діти і війна», яка розроблена західними колегами і реалізовувалась у багатьох зонах воєнних конфліктів світу, – не програма лікування, а спосіб уникнути необхідності отримання спеціальної допомоги у майбутньому. У дітей 8-15 років, що пережили травматичні події, формуються навички самодопомоги та самовідновлення: вони вчаться керувати нав’язливими думками та спогадами, контролювати свій страх, вирішують інші завдання.
Щоб досягти таких результатів, кафедрою планується введення нових спецкурсів відповідної тематики та їх запровадження в освітній процес курсів підвищення кваліфікації для педагогів області.
Перший проректор з
науково-педагогічної роботи
Панченко С.М.