ВЕСНЯНА СЕСІЯ ОБЛАСНОЇ «STEM-ШКОЛИ – 2025» «STEM-ОСВІТА: МОЖЛИВОСТІ, ПЕРСПЕКТИВИ ТА ШЛЯХИ ІНТЕГРАЦІЇ»
В умовах переходу до Нової української школи упровадження STEM-освіти залишається найбільш пріоритетним напрямом освітньої системи України. Завдяки консолідації зусиль впровадження STEM-освіти стає однією з реальних цілей Нової української школи. Лише за останні декілька років було створено нормативно-правову базу по впровадженню STEM-освіти в Україні, працюють STEM-школи, систематично проводяться наукові конференції, семінари, вебінари, відкрито віртуальні STEM-центри, що є величезним кроком до трансформації системи освіти.
Різноманітні аспекти STEM-освіти було розглянуто на засіданні весняної сесії обласної «STEM-школи – 2025» «STEM-освіта: можливості, перспективи та шляхи інтеграції», яка відбулась 24 квітня 2025 року на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. У заході взяли участь більше 150 педагогів та керівників закладів освіти.
Весняна сесія обласної «STEM-школи – 2025» відбулась у рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2025».
Модератор заходу Сергій ГРИЦАЙ, проректор з наукової роботи, координатор STEM-освіти у КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, розпочав захід, наголосивши на важливості впровадження STEM-освіти, визначив ключові переваги інтеграції STEM-освіти як ефективного засобу забезпечення освітнього процесу починаючи з початкової школи.
Робота весняної сесії обласної «STEM-школи – 2025» продовжилась виступами учасників заходу, зокрема, питання актуального напряму організації освітньої діяльності STEM-освіти у початковій школі розкрила Оксана ОНОПРІЄНКО, завідувач відділу початкової освіти ім. О.Я. Савченко Інституту педагогіки АПН України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, член-кореспондент НАПН України.
Модератор заходу Світлана КОДА, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник науково-дослідної лабораторії STEM освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, зробила акцент на інтеграції STEM, поєднанні навчальних предметів для формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
У практичній частині заходу питання функціонування філіалу «Дівчата STEM» у Роменській ЗОШ №11 Роменської міської ради Сумської області розкрили Вікторія ЗЕЛЕНСЬКА, директор Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 та Олена СТЕБКО, заступник директора з виховної роботи, висвітливши практичний аспект використання STEM-освіти.
Ірина РОДІНКА, сертифікований учитель математики вищої категорії Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 імені Максима Савченка Сумської міської ради та Сергій ШАМАТРІН, учитель інформатики, презентували STEM-освіту як інструмент формування конкурентоспроможного випускника у світі майбутнього професій.
Міжпредметна інтеграція у процесі вивчення природничих дисциплін була представлена Людмилою СОКРУТОЮ, учителем біології вищої категорії Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області та Олександром КОРЕНЕВИМ, учителем фізики вищої категорії, старшим учителем Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області.
Оксана ЄВТУШЕНКО, учитель біології та географії Грунського ліцею імені Андрія Діхтяренка Грунської сільської ради Охтирського району Сумської області, розкрила питання інтеграції STEM-освіти у природничій освітній галузі.
У ході роботи весняної сесії відбулося обговорення значимості різноманітних аспектів імплементації STEM-освіти, її можливостей, перспектив та шляхів інтеграції в освітній процес.
Сергій ГРИЦАЙ підбив підсумки роботи весняної сесії обласної «STEM-школи – 2025» та надав рекомендації щодо ефективної імплементації STEM-освіти у закладах освіти області.
Запрошуємо до співпраці!