ОБЛАСНИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ ОНЛАЙН-ВЕБІНАР «ВІДПОВІДАЛЬНЕ БАТЬКІВСТВО – ЗАПОРУКА ЩАСЛИВОГО ДИТИНСТВА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

golovnaВідповідальне батьківство вимагає відповідального ставлення педагогів до таких батьків та їх дітей. Адже дуже слушно зауважив Тінберген, після отримання Нобелівської премії з медицини у 1973 році: батьки аутистів заслуговують такого самого співчуття і можуть потребувати такої самої допомоги, як і самі аутисти.

Відповідно відповідальне батьківство – це й відповідальне ставлення педагогів до батьків та їх дітей. Для того щоб стати відповідальними батьками треба пройти дуже нелегкий шлях: «Вони здобули  це, пройшовши довгий  шлях, на якому були численні манівці, гнітючі повернення назад і постійне просування вперед, у темряву, до невідомого пункту призначення».  А пункт призначення має бути один – нормалізація життя дітей з ООП.

Відповідно до плану роботи науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 19 червня 2025 року відбувся обласний науково-практичний вебінар «Відповідальне батьківство – запорука щасливого дитинства дітей з особливими освітніми потребами».

Вебінар відкрила завідувач лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання Любов ПРЯДКО, яка ознайомила учасників  із планом роботи й зазначила, що сьогодні ми маємо можливість зустрітись та обговорити актуальні проблеми відповідального батьківства і презентувала лист батька, який засвідчує важливість відповідального батьківства.  

З огляду на це, на вебінарі було розглянуто основні питання, які цікавлять сучасну педагогічну спільноту.

Завідувач лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання КЗ Сумський ОІППО Любов ПРЯДКО розкрила сутність відповідального батьківства як сучасного соціально-педагогічного феномену. Особливу увагу доповідач приділила  розкриттю завдань, умов, ознак відповідального батьківства. Акцентом доповіді було окреслення специфіки відповідального батьківства у родинах дітей з ООП.

Старший викладач кафедри психології, член лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Муза БОРЦОВА висвітлила інформацію щодо специфіки ставлення батьків до дітей з особливостями психофізичного розвитку. Особливу увагу вона звернула на типи виховання в родині таких дітей та психологічні портрети батьків.

Директор  Комунальної установи Інклюзивно-ресурсний центр № 1 Сумської міської ради Юлія КРИКУНЕНКО ознайомила учасників вебінару зі стратегіями взаємодії та підтримки роботи з батьками осіб з особливими освітніми потребами. Доповідач акцентувала увагу на ролі батьків у процесі складання індивідуальної програми розвитку та труднощах взаємодії у сучасних умовах.

Член лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання КЗ Сумський ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Оксана КЛОЧКО висвітлила проблему психологічного розвантаження батьків дітей з ООП як засобу профілактики емоційного вигорання. Доповідач вдало поєднала вправи для психологічного розвантаження з теоретичним обґрунтуванням їх впливу на родину дитини з особливими освітніми потребами.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ Сумський ОІППО Тетяна ЗОЛОТАРЬОВА, ознайомила присутніх із роллю батьків у навчанні, аналізом медіапродукції для дітей з інтелектуальними труднощами. Зокрема, було зроблено акцент на  критеріях аналізу медіапродукції для дітей з інтелектуальними труднощами та критеріях обрання мультфільмів.

Асистент вчителя КЗО «СЗШ № 2» Дніпровської міської ради Крістіна БОГОМАЗ висвітлила специфіку відповідального батьківства у родинах дітей з розладами аутистичного спектру, використовуючи власний професійний досвід.

Дуже приємно відзначити участь понад 120 осіб, які представили всі громади Сумської області та участь педагогічної спільноти Сумської міської громади. Серед них були представники спеціальних закладів та закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів.

Зазначимо, що, на обласному вебінарі «Відповідальне батьківство – запорука щасливого дитинства дітей з особливими освітніми потребами» учасники мали змогу переконатися, що відповідальне батьківство є можливим, але для цього необхідні колективні зусилля. Це завдання є не лише освітнім, але й суспільним викликом, який педагоги повинні вирішувати разом, щоб зберегти можливість навчатися, розвиватися й гідно жити, навіть, у надзвичайно складних умовах. 

Усім учасникам вебінару «Відповідальне батьківство – запорука щасливого дитинства дітей з особливими освітніми потребами» було надіслано матеріали для практичного використання.

Сертифікати участі у вебінарі «Відповідальне батьківство – запорука щасливого дитинства дітей з особливими освітніми потребами» можна завантажити за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1pj6K2zEN8eN6O_WbDYQv0rWRv9rakgbA?usp=sharing

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO