ІХ УСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ»
На зустрічі в Ужгороді голів Сумської обласної ради Олексія РОМАНЬКО та Закарпатської обласної ради Романа САРАЯ укладено домовленість про розвиток міжобласної співпраці та обмін досвідом в актуальних сферах соціально-економічного розвитку областей.
Продовжуючи співробітництво в галузі освіти та науки 28 травня поточного року на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти у співпраці з Комунальним закладом «Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти» Закарпатської обласної ради проведено ІХ Усеукраїнську науково-практичну конференцію «Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти», у якій узяли участь 196 дослідників з різних міст України: Київ, Полтава, Чернівці, Хмельницький, Херсон, Ужгород, Запоріжжя, Дніпро, Тернопіль, Житомир, Харків, Івано-Франківськ, Суми, Кам’янець-Подільський, Слов’янськ, Мукачево, Глухів, Путивль, Ромни, Лебедин, Шостка, Охтирка, Конотоп, а також міста Гданськ (Польща).
Пленарне засідання урочисто відкрили: ректор КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, професор Юрій НІКІТІН; директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Ярослав СИВОХОП; проректор з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», доктор філософії, доцент Світлана ОДАЙНИК.
З мотиваційним словом до учасників конференції звернувся проректор з наукової роботи КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Сергій ГРИЦАЙ.
Модератором конференції була завідувач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Галина ЄФРЕМОВА.
Конференція охопила роботу 12 секцій, кожна з яких була присвячена окремим аспектам розвитку особистісно-професійної компетентності сучасного педагога. У фокусі уваги науковців, у першу чергу, опинилися проблеми створення безпечного освітнього середовища; сучасний стан і перспективи розвитку компетентнісного підходу у системі освіти України; методолого-методичні засади компетентнісного підходу у післядипломній освіті; проблеми розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти як умова НУШ; розвиток особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах інклюзивної та безбар’єрної освіти; особливості психологічної підтримки та формування навичок резильєнтності (стресостійкості) у суб’єктів освітнього середовища.
На науково-практичній конференції вченими та дослідниками було висвітлено ряд актуальних проблем, пов’язаних з трансформаційними процесами в суспільстві; визначено тенденції розвитку освітньої галузі в епоху змін та глобальних викликів; здійснено аналіз сучасних освітніх трендів та запитів, що впливають на еволюцію світогляду українського суспільства.
Під час доповідей і наукових дискусій на пленарному засіданні було порушено такі важливі питання: відмінності функціонування закладів вищої освіти в Польщі та Україні; сталий фінансово-економічний розвиток України як запорука формування безпечного освітнього середовища; безпечне освітнє середовище: результати інституційних аудитів у 2024 році; педагогіка гнучкості в умовах нестабільності; реалізація компетентнісного підходу у вимірі сьогодення; інноваційно-гуманістична та компетентнісна спрямованість освітнього процесу – основа сучасної післядипломної освіти; регіональні особливості компетентнісного підходу професійного розвитку вчителя НУШ у післядипломній педагогічній освіті; регіональні освітні моніторинги як основа для формування стратегії розвитку педагогічних кадрів у системі післядипломної освіти; психосоціальна підтримка працівників на робочому місці; подолання освітніх втрат дітей з особливими освітніми потребами як актуальна проблема сучасності; інноваційне спрямування змісту педагогічних дисциплін як передумова формування особистісно-професійної компетентності педагогів; роль інформаційних технологій у системі розвитку професійної компетентності педагогів; ресурсоорієнтовані стратегії навчання у роботі вчителя технологій; інтерактивні методи навчання на уроках екологічного змісту.
Окрім досвідчених педагогів та науковців, у роботі конференції взяли участь здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 Менеджмент освітньо-професійної програми «Менеджмент і адміністрування», що свідчить про утвердження наукових традицій наслідування в умовах проведення щорічної Усеукраїнської науково-практичної конференції «Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти» та науковий попит до неї молодих дослідників.
Упевнені, що освітні проблеми, що сьогодні було обговорено, мають своє вирішення, оскільки сучасні виклики – це не лише загрози, але й великі можливості!