Графік підготовки вчителів початкової школи Сумської області, які навчатимуть учнів 1 класів у 2019/20 навчальному році

Поради щодо вибору та роботи інтерактивних комплексів для облаштування освітнього середовища

Наказ ДОН СОДА від 12.09.2018 №555-ОД Про умови та порядок проведення І, II турів Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019»

Наказ МОНУ від 07.06.2018 №603 Про проведення всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2019"

Наказ МОНУ від 20.04.2018 №408 Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня

Наказ МОНУ від 20.04.2018 №407 Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня

Наказ МОНУ від 20.04.2018 №406 Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня

Наказ МОНУ від 20.04.2018 №405 Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня

Лист МОН України від 20.04.2018 №1/9-254 Щодо типових освітніх програм для 2-11 класів

Міжнародна конференція з профілактичної освіти: все для здоров’я школярів

вкл. .

     3-4 грудня 2013 року в м. Києві відбулася Міжнародна конференція з профілактичної освіти «Освіта для здоров’я, розвитку та участі». Конференцію проводили Бюро ЮНЕСКО у Москві спільно з Міністерством освіти і науки України та Всеукраїнською асоціацією вчителів і тренерів «ВсеСВІТ».

     Учасниками конференції були понад 50 делегатів з 10 країн Східної Європи та Центральної Азії – представники міністерств освіти, науковці й фахівці з питань виховної роботи і профілактичній освіти, представники освітніх установ, громадських, неурядових та міжнародних організацій.

     У складі делегації України участь у конференції взяла В.М. Успенська, старший викладач кафедри методики початкової та природничо-математичної освіти Сумського ОІППО, регіональний координатор програм з формування здорового способу життя та профілактики ВІЛ.

     Конференція проводилась з метою виявлення ресурсів і нових можливостей формальної та неформальної освіти у сфері здоров’я, а також визначення перспективних підходів до розширення участі молоді в профілактичних програмах та залучення батьків до їхньої реалізації.

     Виступаючи на відкритті конференції, Тигран Епоян, радник ЮНЕСКО з питань ВІЛ/СНІДу, високо оцінив досягнення системи української профілактичної освіти у сфері  здоров’я.  Олена Єщенко, заступник голови Державної служби України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань зазначила, що завдячуючи спільним зусиллям в Україні суттєво зменшилась кількість нових випадків інфікування ВІЛ серед молоді 15-24 років.

     На конференції презентовано огляд стану профілактичної освіти в десяти країнах Східної Європи і Центральної Азії та окреслені перспективи його розвитку для забезпечення усіх підлітків і молодих людей доступною й якісною комплексною освітою у сфері профілактики ВІЛ-інфекції і збереження репродуктивного здоров’я.  У більшості країн регіону освітній сектор розглядається як ключовий партнер у стратегії протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу і перед ним ставляться конкретні задачі щодо профілактики ВІЛ, зниження стигми і дискримінації відносно людей, що живуть з ВІЛ.

     Учасники конференції обмінялись досвідом та інноваціями з питань впровадження освіти здоров’ю та профілактичної освіти у сфері профілактики ВІЛ-інфекції та збереження репродуктивного здоров’я молоді. В 7 з 10 національних програм з проблеми ВІЛ передбачені заходи щодо реалізації профілактичних програм у школах: розробка навчальних програм, підготовка вчителів, оснащення тренінгових кабінетів, пропаганда здорового способу життя.

     Освіта в сфері репродуктивного здоров'я й профілактики ВІЛ інтегрована в різні обов'язкові предмети (біологія, ОБЖ, інші), або ж надається в рамках окремого обов'язкового предмета чи через факультативи й окремі необов'язкові курси. Обов’язковими у різних країнах є: Азербайджан: «Життєві навички» (викладається в 1-4 класах, впроваджується в 5-9 класах); Вірменія: «Здоровий спосіб життя» (8-11 кл.); Республіка Молдова: «Життя й здоров'я» (8-11 кл.); Україна: «Основи здоров'я» (1-9 кл.)

     Комплексна профілактична освіта передбачає висвітлення тем через різні навчальні предмети та у виховній роботі. Нею охоплені теми: загальнолюдські цінності, соціальні норми, права людини, гендерна рівність, навички прийняття рішень, спілкування, керування стресом, дружба, любов, шлюб, створення сім’ї, статеве дозрівання й розвиток, профілактика ВІЛ, хвороб, що передаються статевим шляхом, небажаної вагітності, шкідливих звичок, неприпустимість насильства, гендерної нерівності й домагань, дискримінації, у т.ч. у відношенні людей, що живуть із ВІЛ.

     Комплексна профілактична освіта забезпечується курсами за вибором, факультативами. Країни презентували ці курси: Казахстан – «Здоров'я й життєві навички»; Киргизстан – «Здоровий спосіб життя»; Росія – «Усе, що тебе стосується», «Стиль життя – здоров'я», «Відповідальна поведінка – ресурс здоров'я»; Таджикистан – «Здоровий спосіб життя»; Узбекистан – «Основи здорового покоління», «Основи здорового способу життя», «Основи родини»; Україна – «Захисти себе від ВІЛ», «Дорослішай на здоров'я».

     Проблемою викладання факультативних курсів є їх необов'язковий характер, недостатня кількість годин, урізана тематика, що виключає «делікатні» питання. На жаль, вони мають пізній початок (9-10 класи), або відсутні у старшій школі (10-11 класи). Сумнів педагогів у результативності, побоювання шкоди, заперечення батьків заважають підняттю статусу таких навчальних курсів. Проте їх викладання є життєво необхідним. Адже вірні знання про ВІЛ мають від 12,5% до 39,9% молодих людей.

     Здоров’яспрямовані навчальні предмети недостатньо представлені в системі початкової та професійно-технічної освіти.

     Недоліком є недостатність підготовлених і вмотивованих до роботи викладачів.

     Усіма шляхами слід забезпечити підготовку педагогів: через післявузівську підготовку, короткотривалі курси, каскадне навчання.

     Принципи впровадження здоров’язбережувальної освіти, які підкреслювались під час виступів на конференції:

• ураховувати вікові особливості учнів, соціокультурні й гендерні фактори; надавати затребувану підлітками науково-обґрунтовану інформацію в повному обсязі; виділити достатню для засвоєння інформації й формування життєвої позиції й навичок кількість навчальних годин. Методи для навчання і залучення учнів – інтерактивні (тренінг, дискусія, рольові ігри), оскільки саме вони торкаються особистості. Слід використовувати можливості Інтернету, соціальних мереж. Серед батьків проводити роз'яснювальну роботу, заручатися їх підтримкою.

Делегація з України разом з Т. Епояном - радником Бюро Юнеско в м. Москві

     Учасники конференції визначили основні напрямки подальшої роботи з розробки, адаптації та впровадження підходів та інструментів для вирішення актуальних проблем профілактичної освіти. Розглянуто питання можливого розширення охоплення молоді профілактичними програмами, підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, моніторингу та оцінки профілактичної освіти. 

Т. Воронцова, В. Пономаренко – «ВсеСВІТ», автори програм та підручників


Анаіт Мурадян (МОН Вірменії), Галина Лі (Бюро ЮНЕСКО в Алмати), Валентина Успенська (Сумський ОІППО)


Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

president  komitet  sumyoda  monua  zno-kharkiv  1545

баннер прозоро new