СТАРТУВАЛА ПІДГОТОВКА РЕГІОНАЛЬНИХ ЕКСПЕРТІВ (ТРЕНЕРІВ) З ПИТАНЬ ПРОВЕДЕННЯ ІНСТИТУЦІЙНОГО АУДИТУ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

вкл. .

IMG 20200120 golovna20–24 січня 2020 року Державною службою якості освіти України спільно з Центральним інститутом післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України розпочалося навчання (I етап курсів підвищення кваліфікації) регіональних експертів (тренерів) з питань проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти. Від КЗ СОІППО на навчання були запрошені Світлана Панченко, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи та Вікторія Перлик, старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту.

Як відомо, Міністерство освіти і науки затвердило порядок проведення інституційного аудиту в школах (наказ Міністерства освіти і науки України від 09 січня 2019 року № 17). У наказі зазначено, що мета інституційного аудиту – оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:

  • підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства.

Інституційний аудит передбачає:

  • оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • перевірку додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти.

Інституційний аудит проводитимуть раз на 10 років. Водночас, його можуть проводити і позапланово, якщо за результатами незалежного зовнішнього моніторингу якості освіти школа покаже низькі результати. Також аудит можуть проводити за ініціативою засновника закладу.

Інституційний аудит проводитиме Державна служба якості освіти та її територіальні підрозділи. До неї залучатимуть за потреби інших фахівців (експертів). В експертній групі не можуть бути ті, хто мають конфлікт інтересів. До інституційного аудиту спеціалізованих шкіл обов’язково мають залучати відповідних фахівців. Працівників органів управління у сфері освіти можуть залучати лише до проведення перевірки. Також до проведення аудиту можуть залучати представників громадськості.

Спочатку формуватимуть експертну групу (кількість учасників експертної групи – від 3-х до 12-ти), яка має попередньо ознайомитись з інформацією про роботу школи (наприклад, з річним звітом та іншою інформацією, оприлюдненою на сайті школи). Разом з наказом про проведення аудиту в школу надішлють опитувальний аркуш для самооцінювання, який треба буде заповнити директору і віддати голові експертної групи в перший день її роботи в школі.

Експертна група працюватиме безпосередньо в школі не більше 10 робочих днів (якщо у школі середня чисельність працівників за календарний рік не перевищує 50 – то 5 робочих днів). Експертна група спостерігатиме за освітньою діяльністю, зокрема й матиме право відвідувати уроки, опитувати учнів, їхніх батьків і педагогів. Експертні групи оцінюватимуть якість освітньої діяльності шкіл за чотирма напрямами:

  • освітнє середовище закладу освіти;
  • система оцінювання здобувачів освіти;
  • педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти;
  • управлінські процеси закладу освіти.

Серед перших 100 освітніх експертів, які розпочали навчання:

  • керівники, заступники керівників закладів освіти;
  • педагогічні працівники, які мають вищу кваліфікаційну категорію;
  • педагогічні працівники, які пройшли сертифікацію;
  • керівники, заступники керівників шкіл, що пройшли інституційний аудит;
  • інші фахівці.

До організації та проведення навчання освітніх експертів були залучені спеціалісти, участь яких є доцільною з огляду на завдання інституційного аудиту.

Відкрив курси освітніх експертів президент НАПН України академік В. Г. Кремень та ректор ДЗВО «Університет менеджменту освіти» професор М. О. Кириченко. Сутність державної політики щодо забезпечення якості освіти в Україні розкрила А. В. Бондар, заступник голови Державної служби якості освіти України.

У ході навчання розглядалися такі питання: інституційний аудит закладів загальної середньої освіти; державний нагляд (контроль) як складова системи забезпечення якості освіти; побудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти; освітнє середовище закладу освіти; організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти; оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників; методичний супровід підготовки експертів для участі у проведенні інституційного аудиту; професійна компетентність освітнього експерта; hard skills та soft skills освітнього експерта; психологічні особливості поведінки члена експертної групи під час проведення інституційного аудиту та ін.

І етап курсів підвищення кваліфікації пройшов в атмосфері конструктивного діалогу, зокрема, у ході:

  • тематичної дискусії «Управлінські процеси ЗЗСО: від якості управління – до якості освіти», яку проводила перший проректор  ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, Н. І. Клокар;
  • інтерактивного заняття щодо методичного супроводу підготовки експертів у здійсненні інституційного аудиту, проведеного директором ЦІПО, доктором педагогічних наук, професором Т. М.Сорочан;
  • інтерактивного заняття з оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, проведеного директором департаменту інституційного аудиту ДСЯО Ю. В. Вергуном тощо.

Супровід освітнього процесу забезпечували куратори-тьютори кафедри менеджменту освіти та права (завідувачка кафедри – професор З. В. Рябова).

 Слухачі курсів висловили організаторам навчання вдячність та свої побажання щодо розкриття окремих важливих питань проведення інституційного аудиту ЗЗСО, які мають бути поглиблені на II (дистанційному) і ІІІ (заключному) етапі навчання.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

president  komitet  sumyoda  monua  zno-kharkiv  1545

баннер прозоро new