Оволодіння методикою розвитку життєвих навичок в учнів на курсах з основ здоров’я
Змістовно, цікаво і продуктивно пройшли тренінгові експрес-курси вчителів основ здоров’я 2-6 квітня 2018 року. Цього разу - вчителів початкових класів.
Курси «Методика викладання основ здоров’я в початковій школі на засадах розвитку життєвих навичок» впроваджуються в нашій області 2016 року. Потреба в таких курсах визначена низкою нормативних документів, а саме:
Законом України «Про затвердження Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки» та, відповідно, Обласною Цільовою соціальною програмою протидії ВІЛ-інфекції/СНІДУ на 2015-2018 роки; рішенням колегії Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 17.04.2015 «Про стан збереження та зміцнення здоров’я дітей, попередження дитячого травматизму в закладах освіти Глухівського, Сумського районів та м. Шостка»; наказом Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 23.06.2016 № 342-ОД «Про активізацію діяльності навчальних закладів у міжнародному проекті «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю», викладання навчального предмета «Основи здоров’я» і факультативного курсу «Захисти себе від ВІЛ»»; щорічним Листом Міністерства освіти і науки України «Про надання інформації за показником № 17 Національного плану моніторингу і оцінювання виконання Програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки»».
У двох групах тренінгових курсів (26 лютого – 2 березня та 2-6 квітня 2018 року) загалом пройшли навчання 30 педагогів. Учителі відпрацювали освітню технологію ООЖН (освіта на основі життєвих навичок), структуру уроку-тренінгу, тренінгові активності, доцільні на уроках-тренінгах з основ здоров’я. Відпрацьовано банк інтерактивних технологій, якими забезпечуватиметься навчальний процес з предмета.
Ці дві групи курсів було зінтегровано з проектом «Вчимося жити разом», спрямованого на формування в учнів психосоціальних компетентностей, які допомагають розбудувати продуктивні стосунки в соціумі. Учителі потренувалися з конструювання власного уроку-тренінгу з основ здоров’я, наповнили його різноманітними тренінговими активностями. Емоційна атмосфера, щоб панувала на курсах, сприяла продуктивній співпраці, формуванню життєвих навичок у самих педагогів. Окрім методичних знань, учителі ознайомились із теоретичними питаннями проблеми інтегрування ВІЛ-позитивних дітей у шкільне середовище. На думку педагогів, знання про проблеми ВІЛ/СНІДу їм необхідні і для власної здорової життєдіяльності.
Тренери експрес-курсів «Методика викладання основ здоров’я в початковій школі на засадах розвитку життєвих навичок» - доценти кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидати педагогічних наук В.М. Успенська та Л.А. Коростіль переконані, що технології, засвоєні вчителями, реалізують компетентнісний підхід в освіті та сприятимуть втіленню ідей Нової української школи.