УДОСКОНАЛЕННЯ ОСОБИСТІСНО–ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ВИМОГ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
З метою обговорення актуальних змін у галузі початкової освіти, важливих питань розвитку і реформування освітнього середовища, підготовки вчителів початкових класів до роботи за оновленими навчальними програмами, старші викладачі кафедри дошкільної та шкільної освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Лавська А.М. та Декунова З.В. традиційно проводить авторські науково-практичні семінари.
Лейтмотивом регіонального авторського науково-практичного семінару «Навчання грамоти в контексті компетентнісно орієнтованого навчання», що відбувся 01 березня 2017 року на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Охтирської міської ради Сумської області, стала ідея про необхідність упровадження компетентнісного підходу до навчання, обмін досвідом та обговорення науково-методичних підходів до формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
У семінарі взяли участь методисти управлінь (відділів) освіти (освіти і науки; освіти, молоді та спорту) міських рад, міськвиконкомів, районних державних адміністрацій, які опікуються початковою освітою та вчителі початкових класів Охтирського, Краснопільського, Великописарівського, Лебединського,Тростянецького районів м.Охтирка, м.Суми та м.Лебедин.
Навчальний процес у початковій школі є основою забезпечення базису загальноосвітньої підготовки учнів. Знання, уміння й навички з рідної мови, здобуті першокласниками в період навчання грамоти стають основоположними для них в усьому подальшому навчанні, вдосконалюються у процесі навчання не тільки рідної мови, а й інших предметів. Початкова школа, в умовах цілеспрямованого навчання й виховання, забезпечує подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, фізичний, морально-етичний, мовленнєвий, естетичний, соціальний та емоційно-вольовий розвиток.
У зверненні до учасників семінару заступник начальника відділу освіти Охтирської міської ради Коваленко Тетяна Миколаївна зазначила, що осучаснення змісту освіти потребує від педагогів досконалого володіння сучасними технологіями і методиками навчання, а тому проблема компетентнісно орієнтованого навчання школярів є надзвичайно актуальною.
Найбільший інтерес та увагу учасників семінару викликав виступ кандидата педагогічних наук, доцента Харківського національного педагогічного університету ім. Сковороди Цепової Ірини Вікторівни, яка проаналізувала ключові зміни в змісті початкового навчання та розкрила компетентнісний підхід до організації навчально-пізнавальної діяльності молодшого школяра на уроках навчання грамоти. Особливої уваги заслуговує її майстер-клас «Сучасні тенденції вдосконалення каліграфічної навички молодших школярів».
Детальне обговорення проблем і перспектив компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів відбулося за участі спеціаліста зі зв’язків із громадськістю та пресою видавництва «Ранок», дитячої письменниці Яковенко Любов Василівни, яка презентувала авторські методичні видання для роботи за оновленими програмами.
У межах заходу відбувся круглий стіл «Початкова школа в контексті сучасних змін в освіті». Науковий підхід до підготовки вчителя в контексті сучасних вимог початкової школи був представлений старшими викладачами кафедри дошкільної та шкільної освіти КЗ СОІППО Декуновою Зоєю Володимирівною та Лавською Аллою Михайлівною. Старші викладачі кафедри дошкільної та шкільної освіти КЗ СОІППО спільно з методистом із початкової освіти методичного кабінету відділу освіти Охтирської міської ради Сергієнко Наталією Юріївною провели практичний аналіз змін в сучасній початковій школі: проблеми та застереження.
Приємним сюрпризом для учасників семінару став виступ творчих колективів вихованців загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Охтирської міської ради Сумської області (директор школи – Ситнік Тетяна Михайлівна).
За результатами роботи учасники семінару отримали сертифікати учасників авторського регіонального науково-практичного семінару «Навчання грамоти в контексті компетентнісно орієнтованого навчання». Досвід, набутий педагогами сприятиме підвищенню професійної компетентності та буде широко впроваджуватися й поширюватися у загальноосвітніх навчальних закладах Сумщини.