Внутрішній освітній аудит як інноваційний механізм забезпечення якості освітньої діяльності

20170208 110621 resЗадекларована на законодавчому рівні у Законі України «Про вищу освіту» національна система забезпечення якості вищої освіти зумовлює КЗ СОІППО розробляти систему внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності, внутрішніх механізмів визначення показників якості перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників освітньої галузі області. З 2014 року в інституті апробується інноваційний механізм забезпечення якості освітньої діяльності та вдосконалення навчального процесу у системі післядипломної педагогічної освіти - внутрішній освітній аудит (рішення Вченої ради КЗ СОІППО від 25 квітня 2014 року). Відповідно до плану роботи навчального відділу інституту з 6 по 17 лютого 2017 року триватиме внутрішній освітній аудит, об’єктом якого стане якість навчально-методичного забезпечення викладання навчальних дисциплін на кафедрах інституту.

Здійснений аналіз існуючого понятійно-категорійного апарату дає нам підстави визначити поняття «освітній аудит у сфері вищої освіти» як процедуру здійснення незалежними акредитованими експертами перевірки та оцінювання (з послідуючим декларуванням гарантованої достовірності професійного судження) діяльності вищого навчального закладу у цілому, досягнення заявленого ним рівня якості вищої освіти та її гарантій, освітніх стандартів, відповідно до яких формуються професійні, ділові та особистісні компетенції студентів і забезпечується їхня конкурентоспроможність у освітньому просторі.

Внутрішній освітній аудит у КЗ СОІППО – систематична, така, що регулярно проводиться внутрішніми експертами проміжна самоперевірка стану умов, динаміки їх розвитку і результатів освітньої діяльності інституту протягом визначеного періоду. Засади здійснення внутрішнього освітнього аудиту у КЗ СОІППО регулюються Законом України «Про вищу освіту», Положенням про систему контролю якості навчального процесу (2013), Положенням про організацію освітнього процесу на факультеті підвищення кваліфікації та перепідготовки (2015),Положенням про систему внутрішнього забезпечення якості освіти у комунальному закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (2016).

У 2014 та 2016 роках сфера застосування внутрішнього аудиту охоплювала самооцінку діяльності щодо ефективності ведення настановних занять кураторами навчальних груп, якості навчальних планів та освітніх програм; функціонування системи оцінки та якості випускних творчих робіт слухачів, якості проведення та навчально-методичного забезпечення інтерактивних практичних занять (тренінгів та ділових ігор), нормативної документації кафедр інституту, приведення її у відповідність до чинної законодавчої бази.

Метою внутрішнього освітнього аудиту навчально-методичного забезпечення є встановлення відповідності забезпечення дисциплін навчально-методичною літературою існуючим нормативам (ліцензійним та іншим умовам). У ході аудиту буде здійснюватися аналіз робочих програм навчальних дисциплін, дидактичне забезпечення навчальних дисциплін; аналіз виконання планів видання навчально-методичної літератури науково-педагогічними працівниками кафедр за попередні 3 роки та ефективність її використання в освітньому процесі.

У ході підготовчої роботи серед елементів внутрішнього освітнього аудиту на особливу увагу заслуговують такі:

• визнання важливості політики інституту щодо виявлення та поширення кращого досвіду, усунення недоліків та подальшого вдосконалення освітньої діяльності, яка становить базовий елемент процесу забезпечення якості післядипломної освіти;

• визначення об’єктів, що буде піддаватись експертизі;

• підбір експертів при комплектуванні складу комісії з проведення внутрішнього освітнього аудиту;

• використання певної моделі виміру якості: планування і підготовка – самоаналіз та самооцінка – узагальнення; складання звіту – оприлюднення звіту – підготовка та надання методичних рекомендацій – подальші заходи з поширення кращого досвіду, усунення проблем та невідповідностей;

• виявлення викладацького досвіду, що потребує поширення, як провідний мотив участі викладачів та слухачів курсів у процесах самоаналізу та самооцінки;

• аналіз і усунення причин виявлених проблем та невідповідностей;

• запобігання появи проблем якості, підтвердження усунення невідповідностей та виконання коригувальних дій;

• гарантія того, що процедури експертизи є достатніми для того, щоб надати повну інформацію на підтвердження здобутих результатів та зроблених висновків.

У 2017 році для проведення внутрішнього освітнього аудиту сформована комісія у складі:

Панченко С.М., проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи;

Захарова І.О. – декан факультету підвищення кваліфікації та перепідготовки;

Головач Е.В. – завідувач навчального відділу;

Пащенко О.К., Удовенко Л.І., Гришак В.В. – методисти навчального відділу.

За результатами аналізу комісією будуть розроблятися рекомендації щодо покращення якості навчально-методичного забезпечення, формування планів видань навчально-методичної літератури кафедрами факультету тощо. Результати аудиту розглядатимуться на засіданні вченої ради інституту.

Система внутрішнього освітнього аудиту якості освітньої діяльності в КЗ СОІППО тільки починає формуватись і полягає у самоорганізації, самоаналізі, об'єктивній внутрішній самооцінці, дозволяє виявляти фактори, що негативно впливають на якість підготовки та підвищення кваліфікації фахівців у КЗ СОІППО. Вимогу мати об’єктивну інформацію про стан та якість освітньої діяльності в інституті можна забезпечити тільки ефективною взаємодією і співпрацею адміністрації, навчального відділу, кафедр та інших структурних підрозділів інституту. 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO