Професійний дайджест педагога у контексті самореалізації творчої особистості
21-22 вересня, відповідно плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2016 рік, у м. Лебедин, за модераторства Удовиченко І.В., проректора з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського ОІППО, проведено обласний науково-методичний веб-квестзавідуючих районними (міськими) методичними кабінетами (центрами) відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів (міських рад), об’єднаних територіальних громад.
Захід об’єднав педагогічний загал області, зацікавлений темою «Професійний дайджест педагога у контексті самореалізації творчої особистості», у загальній кількості понад 400 осіб (завідуючі та в.о. завідуючих усіх районних, міських методичних кабінетів (із м. Суми – методист); адміністрація, педагоги навчальних закладів м. Лебедин, учні та їхні батьки).
Знаково та урочисто розпочався веб-квест – передачею перехідного кубку «Методична відкритість» від Сахно О.І. (завідувач Путивльського районного методичного кабінету) Вялковій Л.В. (завідувач Лебединського міського методичного кабінету), як символу методичного марафону.
До квесту, з першої його хвилини проведення, була прикута пильна увага представників органів місцевої влади (Кірєєва О.В., заступник міського голови) та управління освітою (Доценко В.В., начальник відділу освіти Лебединської міської ради).
Змістовністю, насиченістю, ефективністю проведення вирізнялась програма обласного науково-методичного заходу, яка передбачала висвітлення теоретичних питань:
-
професійний дайджест педагога: методична сабза «К-взаємодії» (Удовиченко І.В., проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського ОІППО, к.пед.н., доцент);
-
пріоритетні напрями розвитку галузі освіти м. Лебедин (Доценко В.В., начальник відділу освіти Лебединської міської ради);
-
методичний супровід педагога на шляху самореалізації творчої особистості: з досвіду роботи методичної служби м. Лебедин (Вялкова Л.В., завідувач методичного кабінету відділу освіти Лебединської міської ради);
-
дошкільний навчальний заклад – освітній простір з формування підгрунтя для реалізації творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу (Хорунжа Л.В., завідувач Лебединського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» Лебединської міської ради);
-
створення сприятливих умов для розвитку педагогічної творчості у загальноосвітньому навчальному закладі – запорука підвищення результативності навчально-виховного процесу (Нездоймишапка Т.М., директор Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
самореалізація творчої особистості засобами позашкільної освіти (Попова А.О., директор Лебединського міського центру позашкільної освіти).
Різноманітністю практичних складових дайджесту характеризувались два дні його проведення, протягом яких учасники мали змогу долучитись до перегляду та роботи, відповідно до обраних технологій, у цікавих формах освітньої діяльності, спрямованих на формування знань та розвиток умінь і навиків учасників навчально-виховного процесу, зокрема:
-
ізотерапія, ейдетика «Осінь в гості прийшла і дарунки принесла», бінарне інтерактивне заняття (Пономаренко О.А., учитель-логопед та Зінченко А.Б., практичний психолог Лебединського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» Лебединської міської ради);
-
тістопластика «Рукам робота душі радість», гурткова робота (Гудим В.В., вихователь Лебединського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» Лебединської міської ради, керівник гуртка);
-
мнемотехніка «Осінь знову завітала», інтерактивне заняття (Дрюхіна В.М., вихователь Лебединського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» Лебединської міської ради, керівник гуртка);
-
ситуативне моделювання – «За лаштунками лялькового театру», 3 кл. (Шелепова Л.П., учитель музики Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
робота в групах – «Краса осіннього парку», 4 кл. (Мокляк А.А., учитель початкових класів Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
акваріум – «Додавання і віднімання раціональних дробів», 8 кл. (Бокоч С.В., учитель математики Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
розвиток критичного мислення – «Учень і його оточення», 9 кл. (Коваленко Т.В., учитель англійської мови Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
розвиток комунікативних умінь і навичок – «Учень і його оточення», 10 кл. (Свистун Я.Б., учитель англійської мови Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
робота в соціальних мережах «Павло Тичина – найбільший модерніст 20-х років. Життєвий і творчий шлях», 11 кл. (Дунай О.В., учитель української мови та літератури Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
формування навичок здорового способу життя фрагмент виступу агітбригади (Сіренко Н.А., керівник гуртка Лебединського міського центру позашкільної освіти);
-
проектна діяльність «Сторінками Лебединщини», віртуальна подорож (Безугла І.Д., керівник гуртка Лебединського міського центру позашкільної освіти).
Ознайомитись з формами методичної роботи учасники семінару змогли, відвідавши міський методичний кабінет та взявши активну участь у майстер-класах, дебатах, диспутах, засіданнях, квестах:
-
«Від творчого учителя до творчого учня» засідання шкільного наукового товариства (Каща А.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради);
-
«Колегіальна робота учителів, як один з ефективних шляхів становлення творчої особистості учня» фрагмент педагогічної ради школи (Туча Л.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 Лебединської міської ради);
-
«Розвиток читацьких навичок засобами гуманної педагогіки» майстер-клас (Бендюг А.І., учитель початкових класів Лебединської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 Лебединської міської ради, керівник лабораторії Гуманної педагогіки);
-
«Подорож країною Морфологією» спільний проект (Утка Л.В., учитель української мови та літератури Лебединської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 Лебединської міської ради);
-
«Метаморфози» психологічний театр (Звоновська О.І., практичний психолог вищої кваліфікаційної категорії Лебединської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 Лебединської міської ради);
-
«Формування сталих лексичних навичок» майстер-клас з організації позаурочної роботи (Доценко Н.В., учитель англійської мови Лебединської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 Лебединської міської ради, керівник опорної школи з вивчення іноземних мов);
-
«Творчий учитель – творчий учень. Чи завжди це так?» засідання дебатного клубу (Тимошенко І.М., заступник директора з навчально-виховної роботи Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Лебединської міської ради);
-
«Реалізація творчого потенціалу вихованців позашкільного закладу засобами танцювального мистецтва» – дайджест-презентація (Литовченко Т.П., керівник заслуженого хореографічного колективу «Веселка»);
-
«Патріотичне виховання – один з пріоритетів діяльності позашкільної освіти» майстер-клас «Символ України» (Іщенко Л.В., керівник гуртка Лебединського міського центру позашкільної освіти);
-
«Розвиток творчих здібностей дітей в умовах позашкілля» майстер-клас «Янгол миру» (Пронікова О.К., керівник гуртка Лебединського міського центру позашкільної освіти).
Наприкінці кожного дня веб-квесту, працюючи в змінних групах, його учасники активно обговорювали дайджест-станції, створюючи власні мультимедійні презентації.
Урізноманітнився, насичений методичними формами роботи семінар, фольклорними стартами від численних педагогічних та учнівських колективів навчальних закладів міста (дошкільного – «Ромашка»; загальноосвітніх № 5, № 7; позашкільного), міні-екскурсію «Лебедин історичний та сучасний» (Хрін Д.В., учитель історії Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради), залами Лебединського художнього музею імені Б.К. Руднєва (Римар М.Г., методист міського методичного кабінету).
Методичним квестом «Професійний дайджест педагога у контексті самореалізації творчої особистості» та інформаційним марафоном від Удовиченко І.В., проректора Сумського ОІППО, завершився насичений дводенний захід, з ухваленням методичних рекомендацій.
Мультимедійна презентація доповіді Удовиченко І.В. додається.