Навчатись на практиці – гарантовано успішно

головна resultУчителі біології відвідали кращі кабінети біології міста Суми

Однією з найцікавіших форм навчання, які реалізуються під час проходження курсів підвищення кваліфікації, є педагогічна практика у навчальному закладі. Для вчителів біології, які навчаються на очно-дистанційних курсах, 15 жовтня було проведено педагогічну практику. Програма її була дещо незвичною: для реалізації мети, визначеної запитами педагогів, відвідано відразу два загальноосвітніх навчальних заклади м. Суми та відбулось знайомство з їх сучасними кабінетами біології.

Перед біологами гостинно відчинили двері своїх зелених кабінетів-лабораторій дві Сумські спеціалізовані школи І-ІІІ ступенів: № 9 та № 25.

Вибір цих навчальних закладів для вивчення матеріально-технічної бази, оформлення, документації, можливостей кабінету для якісного навчання учнів біології, формування пізнавального інтересу до науки про життя, розвиток обдарованості в учнів був не випадковим. Обидва навчальних заклади свого часу стали лауреатами міського конкурсу на кращий навчальний кабінет. Щороку інформаційно-методичний центр управління освіти і науки Сумської міської ради за ініціативи його директора Г. Д. Плахотнікової проводить у місті Суми такий конкурс. Це спонукало загальноосвітні навчальні заклади до створення сучасних навчальних кабінетів, не лише затишних, але й насичених методичними, дидактичними, науковими надбаннями.

У 2012 році такий конкурс був проведений серед кабінетів біології. Після конкурсу кабінети шкіл-лауреатів стали справжніми науковими та творчими лабораторіями. Безумовно, учителям області знайомство з такими кабінетами дає можливість використати досвід для власної професійної діяльності.

Кабінет біології Сумської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 25 цікавий своїм зеленим куточком, систематизованим електронним каталогом його обладнання. Його завідувачка, учитель біології вищої категорії, старший вчитель С.В Мещанінова використовує його можливості в урочній та позакласній діяльності, дбає про наповнення навчальними друкованими та електронними ресурсами.

Кабінетний комплекс біології Сумської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 9 – це чотири приміщення, розташованих в затишній, неординарній зеленій рекреації. Царина біології підтримується всім колективом навчального закладу. Змістова складова – за вчителями біології: Н.М.Сипченко (корифей становлення кабінетів), А.І. Пластюк (завідувачка кабінету біології), О.М. Міцурою.

Реконструкція навчального кабінету біології, систематизація, оновлення матеріально-технічної бази, осучаснення навчально-технічного обладнання, що здійснено педагогами під час підготовки до конкурсу кабінетів, сприяло його становленню як кабінету сьогодення. Він сучасний і є матеріально-технічною базою для втілення навчальних програм з біології, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу. Унікальними є вітрини, чучела тварин (більшість з яких створення Н.М. Сипченко), різноманітних колекцій (а серед них – викопних решток мамонта, знайдених при будівництві мікрорайону території школи) і багато чого іншого. Потужна матеріальна база кабінету створювалась з часу існування школи.

Кабінет біології Сумської СШІ-ІІІ ступенів № 9 одим із перших почав використовувати ІКТ при вивченні біології, а також ділитись досвідом на семінарах вчителів біології міста, області. Великий обсяг різноманітної інформації, необхідної для засвоєння під час вивчення біології,якнайкращестає доступним завдяки сучасним інформаційно-комунікативним технологіям. Навчання стає більш ефективним, оскільки виникає можливість швидкого опрацювання навчальної інформації, її представлення у вигляді таблиць, схем, діаграм. Окрім цього – її трансформація для визначення залежності між різними об’єктами і явищами, будовою та функціями.

А. І. Пластюк, учитель біології вищої категорії, вчитель-методист через презентацію, слайд-шоу та наочно донесла слухачам курсів учителів біології напрями власної діяльності, професійної діяльності інших учителів з використання безмежних можливостей кабінетного комплексу для формування в учнів зацікавленості біологією, екологією, охороною природи. Через здобутки власних учнів учитель переконала, що кропітка щоденна справа становлення кабінету-наукової лабораторії-музею є недаремною, її плодами є перемоги учнів у ІІ, ІІІ, ІV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології, екології, конкурсу-захисту дослідних робіт через Малу академію наук, вступ випускників до профільних вишів.

Одним із знакових досягнень є перемогиучениці Діани Рамазанової (І місце) у ІІ (обласному) та ІІІ (Всеукраїнському) етапі конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (секція «Медицина»). Вона захищала дослідницьку роботу «Гнійно-хірургічна інфекція кісток і суглобів у дітей Сумського регіону». ІІІ місце посіла учениця на ІV етапі Всеукраїнської олімпіади з екології, де представляла проект «Дослідження опісторхозу як природно-осередкованого зооантопонозу Сумщини».

Учителі біології Сумських спеціалізованих шкіл І-ІІІ ступенів: № 9 та № 25 Сумської міської ради переконані, що успішному навчанню біології, екології, природознавству, природоохоронній, дослідницькій діяльності допомагають створені ними біологічні кабінети.

В.М. Успенська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики початкової та природничо-математичної освіти Сумського ОІППО

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO