Інтерв’ю з ректором КЗ СОІППО Нікітіним Юрієм Олександровичем

NikitinУ змістовній бесіді ректор КЗ «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної науки» Юрій Олександрович Нікітін розказав про роботу Інституту за 2019 рік, вагомі досягнення та перспективи розвитку.

 

 

 

 

 

  • Юрію Олександровичу, які результати діяльності Інституту Ви можете відзначити у 2019 році?

 Перш за все, у 2019 році ми відзначали 80-річчя з дня заснування Інституту. З цієї нагоди протягом осені окрім святкових урочистостей, були проведені навчальні тренінги, вебінари та круглі столи. Ці заходи стали не тільки корисними для освітян області, але й дозволили більше познайомити з історією нашого закладу, його основними етапами розвитку та роботою, яку він здійснює сьогодні.

Протягом минулого року Інститут продовжив розширювати свою діяльність за різними напрямами, в тому числі фокусуючись на науково-методичній та освітній роботі. Заходи з підвищення кваліфікації, перепідготовки та стажувань дозволили запровадити та налагодити гнучку систему безперервної освіти педагогічних та науково-педагогічних працівників галузі освіти області.

Хочу підкреслити, що завдяки проведеній роботі, Інститут отримав золоту медаль у номінації «Упровадження інноваційних моделей професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у системі післядипломної освіти» під час участі в Десятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» та Восьмій міжнародній виставці освіти за кордоном «World Edu»

Також хочу відзначити наші інформаційні ресурси, які були відзначені у міжнародних рейтингах. Так, електронний репозитарій наукових публікацій Інституту за результатами рейтингу Webometrics Ranking Web of Repostories у 2019 році посів 28 місце в Україні серед аналогічних електронних ресурсів і 2-е місце на регіональному рівні. А офіційний сайт увійшов до ста кращих серед сайтів закладів вищої освіти України, посівши 69 позицію. Варто додати, що це другий результат по Сумській області.

Традиційно, ми кожного року проводимо науково-практичні заходи різних рівнів охоплення. У 2019 році спільно із закладами-партнерами нам вдалося реалізувати 18 заходів міжнародного, всеукраїнського та обласного рівнів з обговорення проблем післядипломної педагогічної освіти, в тому числі 9 пройшли у форматі конференцій.

Ще одним значним напрямом роботи колективу Інституту є реалізація наукової теми дослідження «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти». Перший та другий етапи уже успішно здійснені та захищені, а у 2019 році почалося забезпечення реалізації ІІІ етапу наукового дослідження.

  • Такі вагомі відзнаки сприяють різносторонній співпраці Інституту і вітчизняних та закордонних закладів освіти. Поділіться, яких результатів було досягнуто за 2019 рік?

Справді, минулий рік видався досить насиченим на події з міжнародної співпраці. Протягом 2019-го команди науковців нашого Інституту брали участь у декількох міжнародних виставках. Також приємною відзнакою для колективу Інституту стала міжнародна нагорода рейтингового виставкового конкурсу Гран-Прі «Лідер післядипломної освіти» за підсумками Десятої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2019». Це вкотре показує, що наш навчальний заклад на правильному шляху розвитку та постійного покращення якості здійснення освітньої діяльності.

Також ми розширюємо співпрацю із освітніми закладами з інших країн. Нашими партнерами вже є інститути з Грузії та Польщі. А в січні 2019 року було підписано угоду з Казахстанським інженерно-педагогічним університетом Дружби народів. Ми раді, що співпраця між їхніми та нашими кафедрами здійснюватиметься протягом наступних п’яти років, за які можна реалізувати багато освітніх проєктів та обмінятися досвідом.

Ще одним важливим кроком для налагодження співпраці з країнами-партнерами Інституту стала реєстрація в програмі мобільності Європейського Союзу Erasmus. Тепер ми матимемо можливості ініціювати міжнародні проєкти, бути кординатором-заявником та рівноправним партнером запропонованих проєктів у сфері вищої освіти.

Серед інших міжнародних ініціатив, якими займався Інститут у 2019 році, був підготовлений проєкт угоди про співпрацю з Фондом Польсько-Українських Ініціатив МАЙБУТНЄ та укладений авторський договір про передачу прав на використання навчального дистанційного курсу «Додатки Google в освітній діяльності» до 2024 року.

Інститут завжди намагається бути максимально інноваційним та мобільним у популяризації та наданні освітніх послуг. Цю тенденцію ми прагнемо передати усім закладам освіти області. Для цього ми активно співпрацюємо з естонською компанією MIKSIKE, яка розробила освітнє онлайн-середовище для вчителів, учнів і батьків. Користувачі можуть створювати та використовувати навчальні онлайн-матеріали, організовувати та проводити навчальні змагання серед учнів та використовувати платформу як ефективний інструмент для різнобічного розвитку та самовдосконалення особистості. Завдяки такій зручності, проєкт «Міксіке в Україні» реалізовують більше 200 закладів освіти Сумської області.

Для розширення діяльності з науково-освітнього напряму та надання якісних освітніх послуг Інститут щорічно співпрацює з багатьма закладами на всеукраїнському та місцевому рівнів. Нашими партнерами у 2019 році були 21 заклад вищої освіти, наукові установи, місцеві органи управління освітою та більше 50-ти громадських організацій області та України. Особливу увагу заслуговує наша співпраця з Українським центром вивчення історії Голокосту «Ткума», Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Сумській області, Сумським відокремленим підрозділом Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування» та інші.

  • Упевнена, що такі пошуки нових освітніх ідей зумовлені також і підходами реалізації концепції «Нової української школи». Які заходи забезпечуються для впровадження новітніх реформ в межах Інституту та закладах освіти Сумської області?

Почну з того, що проведені у 2018-2019 роках дослідження якості освіти в Україні PISA вкотре підтверджують, що зміни в освітньому просторі просто необхідні. Наш Інститут виступає свого роду центром для збору та надання інформаційної та методичної підтримки щодо НУШ для закладів освіти Сумщини. Особливу увагу для продовження впровадження концепції «Нової української школи» протягом 2019 року Інститут приділив опорним закладам, інклюзивній освіті та відповідній підготовці вчителів. Для цього до програм навчання на курсах підвищення кваліфікації були додані нові тематичні напрями, що стосувалися різних аспектів НУШ.

Також, враховуючи нові тенденції, що були задані концепцією «Нової української школи», Інститут проводив поточну роботу з підготовки до проведення ЗНО, моніторинги якості освіти та надавав різні освітні послуги, щоб забезпечити вчителів високим рівнем професійної майстерності, методикам компетентнісного навчання та володінням сучасними освітніми технологіями.

До прикладу, у межах експерименту при проведенні науково-практичних заходів Інститутом впроваджуються різноманітні інноваційні форми та методи роботи, а саме: фасилітаційна техніка «World cafe»; колективна робота в форматі brainstorming; заняття у форматі Workshop; інтерактивне заняття з елементами тренінгу; арт-терапія щодо вміння диференціації соціально-рольових позицій у професійній діяльності педагога; техніки та прийоми емоційно-психологічного розвантаження педагогів з метою профілактики професійного вигорання тощо.

Звичайно, щоб забезпечити виконання всього вищезгаданого, ми поліпшили освітнє середовище Інституту. За 2019 рік ми облаштували 6 навчальних кабінетів (конференційна зала, тренінговий кабінет, кабінет початкової освіти, кабінет природничо-математичного циклу, кабінет художньо-естетичного напряму, кабінет іноземної мови), придбали до них дидактичне забезпечення. А ще забезпечили нові кабінети сучасною технічною базою: комп’ютерами, телевізорами, мультимедійними комплексами, банерами та екранами. Крім того, були проведені ремонтні роботи з оновлення головного корпусу Інституту та гуртожитку.

Це лише невелика частина здійснених заходів для реалізації концепції «Нової української школи», але сподіваюся, що зусилля науково-педагогічних працівників та методистів Інституту, загальні господарчі зміни, поліпшення матеріальної бази створять комфортні умови для підготовки здобувачів освіти Сумщини та якісних змін у освітньому просторі області.

  • Вагомою роботою щорічно вирізняються працівники методичної служби Інституту. Які результати її функціонування за минулий рік, в тому числі щодо змагань та конкурсів, які проводяться на базі нашого закладу освіти?

Справді, методичний супровід є одним із головних напрямів роботи Інституту. Наші методисти постійно надають широкий спектр послуг освітянам області. До слова, протягом 2019 року вони провели значну кількість методичних порадників, нарад, семінарів, вебінарів та інших заходів по запитам педагогів та адміністрацій закладів освіти.

На базі Інституту при активній участі методистів та науково-педагогічних працівників були проведені щорічні олімпіади з базових дисциплін. Так у 2019 році ІІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад відбувся з 18 навчальних предметів. І (шкільний) етап олімпіад охопив 87590 учнів; ІІ етап (міський, районний) – 14057 учнів, а ІІІ етап (обласний) проходив за участі 878 учнів. Учасники всеукраїнського етапу на базі СОІППО пройшли відбірково-тренувальні збори, на який найкращі освітяни та науковці готували їх до відповідальних змагань.

Січень та лютий ми присвятили проведенню фахового конкурсу «Учитель року – 2019» та учнівським олімпіадам з базових дисциплін. Учителі області змагались у п’яти номінаціях за право представляти Сумщину на Всеукраїнському рівні. Конкурсними випробуваннями успішно було обрано представників з навчальних предметів: «Географія», «Французька мова», «Захист Вітчизни», «Основи здоров’я», «Учитель інклюзивного класу», які представили нашу область на фінальному етапі змагань.

Співробітники навчально-методичного відділу моніторингу освіти та ЗНО здійснили ряд засідань щодо стану освіти в області та вели постійну роботу з підготовки та проведення оцінювання у 2019 році. Крім того, працівниками навчально-методичного центру психологічної служби та обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти реалізовано низку заходів, спрямованих на подальший професійний розвиток працівників ІРЦ, запобігання булінгу та інше. І це ще не повний перелік роботи методистів Інституту.

Також хочу відмітити, що працівники та викладачі Інституту брали активну участь в організації Всеукраїнського конкурсу на кращий веб-сайт закладу освіти, Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в закладах дошкільної освіти України у 2019 році, Обласного огляду-конкурсу «На кращу організацію оздоровлення дітей улітку в дошкільних навчальних закладах у 2019 році» та Обласного конкурсу «На кращий Інтернет-сайт дошкільного навчального закладу у 2019 році».

Я вважаю, що методичний супровід, проведення та активна участь в такого роду науково-освітніх конкурсах та змаганнях не тільки стимулює до заохочень та відзначень найкращих, але й сприяє пошуку нових інновацій та методик в освітній діяльності.

  • Юрію Олександровичу, які перспективи та напрями розвитку нашого закладу визначені на 2020 рік?

Поза всіляким сумнівом, 2019 рік для Інституту був успішним – насиченим цікавими подіями та новими проєктами, наполегливою працею науково-педагогічних працівників, методистів та здобувачів освіти, подарував нові можливості для професійного розвитку. На такій же хвилі хочеться продовжити й 2020 рік.

Інститут є поліфункціональним спеціалізованим вищим навчальним і науково-методичним закладом, тому ми маємо багато планів по здійсненню освітньої діяльності, збільшення числа абітурієнтів на здобуття ступеня магістра за трьома напрямами підготовки («Менеджмент», «Освітні, педагогічні науки», «Психологія»), перепідготовки та післядипломної освіти педагогічних працівників. Це також стосується й розробки нових програм та курсів, методичного забезпечення, реалізації грантів та наукових досліджень.

Для нас важливо працювати відповідно до сучасних освітніх стратегій та інноваційних тенденцій. Тому визначеним пріоритетом на наступний рік є впровадження новітніх освітніх технологій навчання освітян відповідно до культурно-духовних, суспільно-економічних, технологічних трансформацій, а також чисельних викликів глобального, європейського, національного, регіонального та місцевого рівнів. Для цього наш заклад освіти робить впевнені кроки до відкритості і доступності усіх своїх ресурсів спрямованих на допомогу сучасному вчителеві щодо реалізації інноваційних педагогічних технологій, професійного вдосконалення педагогічних та керівних кадрів системи освіти відповідно до вимог розвитку освіти та викликів сучасного суспільного розвитку. Підтримуючи реформування освітнього простору країни, ми будемо продовжувати реалізацію концепції «Нової української школи» через підвищення кваліфікації та перепідготовки освітян області.

Загалом, основними цілями Інституту на 2020 рік є формування міжнародного партнерства, популяризація досягнень освітян області, запровадження власних регіональних освітніх проєктів, реалізації державних цільових програм та підвищення якості освіти. Інститут буде й надалі удосконалити систему безперервної освіти працівників галузі освіти в Сумській області на основі поєднання національних надбань світового значення та усталених європейських традицій забезпечення розвитку фахівців, здійснюючи практичну реалізацію освітньої політики в Україні.

Уже усталені та звичні прозорість і колегіальність прийняття рішень, чітке та обґрунтоване планування діяльності, спільна праця та наполегливий пошук оптимальних рішень – усе це та багато іншого, як і раніше, дозволяють з оптимізмом входити колективу СОІППО у новий, 2020 рік.

Спілкувалася Зоя Попова, прессекретар Сумського ОІППО

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

president  komitet  sumyoda  monua  zno-kharkiv  1545

баннер прозоро new