АКТУАЛЬНЕ ІНТЕРВ’Ю

P1015407У педагогічному загалі перші підсумки навчального року підбиваються вже в його середині, то ж ми спілкуємося з ректором КЗ «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної науки» Юрієм Олександровичем Нікітіним про попередні результати та перспективи розвитку.

  • Юріє Олександровичу, як ви оцінюєте результати діяльності нашого закладу за півріччя?

  • Так, ми маємо як заплановані результати роботи,так і такі, на які не очікували, і які стали для нас приємною несподіванкою. Сайт Сумського ОІППО увійшов у сотню кращих ресурсів ВНЗ за січневою редакцією рейтингу Webometrics, посівши 63 позицію з 341 пункту. В обласному розрізі Сумський державний університет зайняв 1 позицію (у всеукраїнському рейтингу – 3), а СОІППО – 2 позицію (63 відповідно). Варто зазначити, що даний рейтинг оцінює роботу веб-сайтів навчальних закладів та укладається з 2004 року однією з найбільших наукових установ Європи – Національною дослідницькою радою Іспанії, оцінює понад 24 тис. ВНЗ світу. Він створений на науково обґрунтованій моделі за допомогою незалежних веб-індикаторів і оцінює усі аспекти діяльності вишу.

Окрім того, електронний репозитарій наукових публікацій Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти увійшов у 30-тку кращих і посів 28 місце в Україні серед аналогічних електронних ресурсів. Таким є результат січневої версії 2017 року рейтингу Webometrics Ranking Web of Repostories. Щодо регіонального розрізу, то це 2 місце, і СОІППО знову поступається СумДУ. Тобто наші електронні ресурси є затребуваними і ми робимо крок до відкритості й доступності усіх своїх ресурсів, а це в свою чергу і доступність знань.

  • Але така робота потребує оновлення технічних засобів навчання.

  • Звичайно, проте результати маємо і тут. У листопаді 2016 року ми отримали два нових мультимедійних проектори та три комп’ютери, з необхідним комплектом ліцензованого програмного забезпечення готові до використання науково-педагогічними працівниками Інституту. Це результат нашого звернення до  постійної комісії з питань освіти, науки, культури, туризму, спорту та молодіжної політики Сумської обласної ради. А під Новий рік науково-видавничий відділ поповнився ще трьома кольоровими принтерами.

Проте не зупиняємося на досягнутому. На початку лютого ми ініціювали робочу зустріч з депутатом Верховної ради України Сугоняко О.Л., у ході якої обговорили багато питань. Поєднання наукового та методичного потенціалу освітніх закладів області у наданні допомоги новоствореним об’єднаним громадам та опорним школам області; ініціювання найшвидшого уточнення на державному рівні статусу закладів післядипломної педагогічної освіти; надання посильної матеріально-технічної допомоги інституту. Ми відкрито заявили про гостру потребу в поточному ремонті та оновленні матеріальної бази приміщення гуртожитку та домовились про тісне спілкування влади, депутатського корпусу СОІППО.

  • Розкажіть конкретніше про нашу допомогу опорним школам, адже це питання, що є актуальним для громади вцілому.

  • У рамках співпраці Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації та СОІППО ми склали спільний план дій. В інституті створили науково-дослідну лабораторію з організації роботи опорних шкіл, яку очолила А.В. Вознюк, завідувач кафедри психології, кандидат психологічних наук, доцент. План дій передбачає роботу за трьома напрямами: удосконалення управлінської діяльності керівників місцевих органів управління освітою та директорів опорних шкіл; розвиток кадрового потенціалу в межах опорної школи; психологічний супровід навчально-виховного процесу в умовах взаємодії опорної школи та філій. 25 січня 2017 року на нашій базі відбувся семінар-нарада «Сучасний освітній менеджмент в умовах реформування» для керівників органів управління освітою та директорів опорних навчальних закладів. 8 лютого 2017 року відбувся семінар «Психологічний супровід навчально-виховного процесу в умовах опорної школи» для методистів із психологічної служби. Методисти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку проводять виїзні методичні порадники, надаючи методичну допомогу колективам опорних шкіл.

  • Юріє Олексндровичу, педагоги активно обговорювали проект Концепції «Нова школа», запропонований МОН, чи є якісь реакції нашого колективу на цей документ?

  • Так, звичайно. Цього року вперше науково-педагогічний колектив закладу обрав та затвердив наукову тему дослідження «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти», що схвалена рішенням вченої ради Інституту від 26 січня 2017 року та представлена й затверджена рішенням Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України 07 лютого 2017 року. Саме необхідність розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в контексті інноваційних змін освіти і зумовила вибір теми, як має чітке компетентністне спрямування. Адже компетентнісна парадигма освіти стає підґрунтям нової школи, школи майбутнього.

  • А які результати ми маємо в щорічних змаганнях та конкурсах?

Січень та лютий ми присвятили проведенню фахового конкурсу «Учитель року – 2017» та учнівським олімпіадам з базових дисциплін. Учителі області змагались у чотирьох номінаціях за право представляти Сумщину на Всеукраїнському рівні. Конкурсантам необхідно було подолати конкурсні випробування: «Учитель – особистість творча», «Майстер-клас», «Практична робота», «Навчальний проект», «Відкритий урок та його самоаналіз». За результатами 4 денних змагань визначено переможців за номінаціями: «Біологія» – Якименко Інна Миколаївна, учитель біології Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Охтирської міської ради; «Інформатика» – Яценко Станіслав Григорович, учитель інформатики Кролевецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 ім. М.О. Лукаша Кролевецької районної ради; «Музичне мистецтво» – Новікова Валентина Миколаївна, учитель музичного мистецтва Сумської спеціалізованої школи
І-ІІІ ступенів № 1ім. В.Стрельченко м. Суми; «Початкові класи» – Карпенко Олена Олексіївна, учитель початкових класів Шосткинської спеціалізованої школи
I-III ступенів № 1 Шосткинської міської ради.

Щодо олімпіад, то ІІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад відбувся з 18 навчальних предметів: українська мова та література, математика, екологія, правознавство, географія, англійська мова, астрономія, трудове навчання, історія, німецька мова, французька мова, фізика, економіка, російська мова та література, біологія, хімія, інформатика, інформаційні технології.

Цього року участь взяла майже тисяча учасників 7-11 класів з усіх районів та міст області. Найчисельнішими були змагання з української мови та літератури – понад 90, математики, географії, історії, біології – понад 80 учасників. Переможцями ІІІ (обласного) етапу визнано 462 учнів, із них дипломи І ступеня вибороли 58 учнів, ІІ ступеня 135 учнів, ІІІ ступеня 269 учнів. Учасники всеукраїнського етапу на базі СОІППО пройшли відбірково-тренувальні збори, на який найкращі освітяни та науковці готували їх до відповідальних змагань.

Ну і поточна запланована робота, яка безперервно продовжується. підготовка до проведення ЗНО, моніторинги якості освіти, надання послуг з підвищення кваліфікації – це короткий перелік того, над чим ми працюємо щодня, і у перспективі – наша відповідність викликам, які стоять перед сучасною освітою України.

  • Юріє Олександровичу, дякую за змістовну розмову!

 

 

спілкувалась Ганна Панасюра,

головний редактор журналу «Освіта Сумщини»

 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

president  komitet  sumyoda  monua  zno-kharkiv  1545