КОНКУРС ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2015» ЗМІНЮЄ ФОРМАТ (ІНТЕРВ’Ю)

для інтервюЦього року змінився формат проведення не лише учнівських олімпіад, а й конкурсів фахової майстерності. На запитання щодо інновацій у конкурсі «Учитель року – 2015», відповідає проректор з науково-педагогічної роботи Сумського ОІППО Ірина Віталіївна Удовиченко.

 

 

 

 

 

- Ірино Віталіївно, які нормативні документи є чинними щодо проведення конкурсу «Учитель року – 2015»?

- Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2015» проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 18.09.2014 № 1053 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» (протокол від 17.10.2014 №1), наказу Міністерства освіти і науки України від 18.09.2014 № 1053 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» та листа Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 року № 1/9-578 «Про організацію та проведення третього (заключного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015».

- Учителі яких предметів будуть задіяні у цьогорічних змаганнях?

Змагатимуться учителі у таких номінаціях: «Українська мова та література», «Хімія», «Образотворче мистецтво», «Правознавство».

- Які організаційні відмінності щодо проведення конкурсу «Учитель року – 2015»?

- Відмінність від минулих років полягає у датах проведення змагань: І тур проводиться у грудні 2014 року, ІІ тур – у січні 2015. Міністерством освіти і науки України змінено кількість номінацій: на відміну від 5-ти традиційних у 2015 році їх буде 4. Змінюється також специфіка проведення ІІІ (заключного) туру змагань.

- А яке місце попередньо замовленої номінації «Класний керівник» у змаганнях?

- За рішенням центрального оргкомітету Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» номінація «Класний керівник» буде реалізована як окремий конкурс на виконання наказу Міністерства освіти і науки України.

- Давайте детальніше зупинимось саме на специфіці ІІІ туру, що очікує конкурсантів?

- Третій (заключний) тур конкурсу буде проведено поетапно: відбірковий (заочний) – у березні; фінальний (очний) – у квітні 2015 року. На відбірковому етапі третього (заключного) туру конкурсу членами фахового журі оцінюються:

      • блог учителя;

      • майстер-клас;

      • фахова майстерність (конкурсне випробування проводиться в он-лайн режимі на базі ОІППО кожного регіону після завершення реєстрації учасників третього (заключного) туру конкурсу.

Фінальний етап третього (заключного) туру конкурсу буде проведено у м. Київ (для 12 переможців заочного етапу змагань) та передбачатиме такі конкурсні випробування:

      • «Урок»;

      • «Самоаналіз уроку»;

      • «Творче завдання» (підготовка та реалізація освітнього проекту).

За загальною кількістю балів конкурсних випробувань фінального етапу членами журі визначатиметься 1 переможець та 2 лауреати конкурсу у кожній номінації. У випадку однакової кількості балів перевага надаватиметься тому учаснику, який матиме вищий бал за проведений урок.

- Які критерії та показники оцінювання конкурсних випробувань будуть використані під час змагань?

- Оцінювання блогу буде відбуватись за такими критеріями та показниками:

  • змістовність (тематика, актуальність, змістовність та авторська позиція);

  • технологічність (дизайн оформлення та мультимедійність);

  • соціальність (інтерактивність, наявність зворотного зв’язку, оцінка контенту блогерами та користувачами, результативність роботи та мережева культура);

  • значимість (навчальна цінність, інноваційність, різноманітність та кількість відвідувань).

У проведенні майстер-класу оцінюватиметься актуальність обраної теми, оригінальність змісту та форм, методична доцільність і цінність, професійна взаємодія з аудиторією, загальна культура, педагогічний такт та ерудиція, а також дотримання регламенту.

В оцінюванні уроку розглядатимуться такі компетентності вчителя: фахова (знання предмету та науковість), методична (досягнення мети, завдань уроку та відповідність програмі, використання інноваційних технологій форм і методів навчання), психолого-педагогічна (мотивація та активізація пізнавального інтересу, оригінальність, справедливість оцінювання, вміння розподіляти увагу та використовувати різноманітні прийоми впливу на учнів) і особистісні якості (культура мовлення, комунікативні якості, ерудиція, стриманість та емпатія).

Щодо самоаналізу, то оцінюватимуться такі критерії: здатність до аналізу своєї діяльності, критичність мислення та глибина самоаналізу.

Освітній проект розглядатиметься за такими критеріями: повнота структури, новизна (оригінальність) проектної ідеї, змістовність і системність, логіка й послідовність, а також оформлення та дизайн проекту в цілому.

- З огляду на сказане вище, учасникам всеукраїнських фахових змагань «Учитель року – 2015» є над чим працювати. Ірино Віталіївно, Ви, як переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2003», які побажання і поради дасте учасникам конкурсу.

- Упевненості в собі, критичних поглядів, вичерпних відповідей, творчого підходу до вирішення конкурсних завдань, витримки та мужності у сприйнятті перемоги як винагороди, а поразки, як трампліну до інших професійних звершень, можливо більш значимих.

- Дякуємо, Ірино Віталіївно, за розмову, маємо надію, що надана Вами вичерпна інформація максимально допоможе учасникам конкурсу у підготовці.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Вхід

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO