КОНКУРС ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2015» ЗМІНЮЄ ФОРМАТ (ІНТЕРВ’Ю)

для інтервюЦього року змінився формат проведення не лише учнівських олімпіад, а й конкурсів фахової майстерності. На запитання щодо інновацій у конкурсі «Учитель року – 2015», відповідає проректор з науково-педагогічної роботи Сумського ОІППО Ірина Віталіївна Удовиченко.

 

 

 

 

 

- Ірино Віталіївно, які нормативні документи є чинними щодо проведення конкурсу «Учитель року – 2015»?

- Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2015» проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 18.09.2014 № 1053 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» (протокол від 17.10.2014 №1), наказу Міністерства освіти і науки України від 18.09.2014 № 1053 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» та листа Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 року № 1/9-578 «Про організацію та проведення третього (заключного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015».

- Учителі яких предметів будуть задіяні у цьогорічних змаганнях?

Змагатимуться учителі у таких номінаціях: «Українська мова та література», «Хімія», «Образотворче мистецтво», «Правознавство».

- Які організаційні відмінності щодо проведення конкурсу «Учитель року – 2015»?

- Відмінність від минулих років полягає у датах проведення змагань: І тур проводиться у грудні 2014 року, ІІ тур – у січні 2015. Міністерством освіти і науки України змінено кількість номінацій: на відміну від 5-ти традиційних у 2015 році їх буде 4. Змінюється також специфіка проведення ІІІ (заключного) туру змагань.

- А яке місце попередньо замовленої номінації «Класний керівник» у змаганнях?

- За рішенням центрального оргкомітету Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» номінація «Класний керівник» буде реалізована як окремий конкурс на виконання наказу Міністерства освіти і науки України.

- Давайте детальніше зупинимось саме на специфіці ІІІ туру, що очікує конкурсантів?

- Третій (заключний) тур конкурсу буде проведено поетапно: відбірковий (заочний) – у березні; фінальний (очний) – у квітні 2015 року. На відбірковому етапі третього (заключного) туру конкурсу членами фахового журі оцінюються:

      • блог учителя;

      • майстер-клас;

      • фахова майстерність (конкурсне випробування проводиться в он-лайн режимі на базі ОІППО кожного регіону після завершення реєстрації учасників третього (заключного) туру конкурсу.

Фінальний етап третього (заключного) туру конкурсу буде проведено у м. Київ (для 12 переможців заочного етапу змагань) та передбачатиме такі конкурсні випробування:

      • «Урок»;

      • «Самоаналіз уроку»;

      • «Творче завдання» (підготовка та реалізація освітнього проекту).

За загальною кількістю балів конкурсних випробувань фінального етапу членами журі визначатиметься 1 переможець та 2 лауреати конкурсу у кожній номінації. У випадку однакової кількості балів перевага надаватиметься тому учаснику, який матиме вищий бал за проведений урок.

- Які критерії та показники оцінювання конкурсних випробувань будуть використані під час змагань?

- Оцінювання блогу буде відбуватись за такими критеріями та показниками:

  • змістовність (тематика, актуальність, змістовність та авторська позиція);

  • технологічність (дизайн оформлення та мультимедійність);

  • соціальність (інтерактивність, наявність зворотного зв’язку, оцінка контенту блогерами та користувачами, результативність роботи та мережева культура);

  • значимість (навчальна цінність, інноваційність, різноманітність та кількість відвідувань).

У проведенні майстер-класу оцінюватиметься актуальність обраної теми, оригінальність змісту та форм, методична доцільність і цінність, професійна взаємодія з аудиторією, загальна культура, педагогічний такт та ерудиція, а також дотримання регламенту.

В оцінюванні уроку розглядатимуться такі компетентності вчителя: фахова (знання предмету та науковість), методична (досягнення мети, завдань уроку та відповідність програмі, використання інноваційних технологій форм і методів навчання), психолого-педагогічна (мотивація та активізація пізнавального інтересу, оригінальність, справедливість оцінювання, вміння розподіляти увагу та використовувати різноманітні прийоми впливу на учнів) і особистісні якості (культура мовлення, комунікативні якості, ерудиція, стриманість та емпатія).

Щодо самоаналізу, то оцінюватимуться такі критерії: здатність до аналізу своєї діяльності, критичність мислення та глибина самоаналізу.

Освітній проект розглядатиметься за такими критеріями: повнота структури, новизна (оригінальність) проектної ідеї, змістовність і системність, логіка й послідовність, а також оформлення та дизайн проекту в цілому.

- З огляду на сказане вище, учасникам всеукраїнських фахових змагань «Учитель року – 2015» є над чим працювати. Ірино Віталіївно, Ви, як переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2003», які побажання і поради дасте учасникам конкурсу.

- Упевненості в собі, критичних поглядів, вичерпних відповідей, творчого підходу до вирішення конкурсних завдань, витримки та мужності у сприйнятті перемоги як винагороди, а поразки, як трампліну до інших професійних звершень, можливо більш значимих.

- Дякуємо, Ірино Віталіївно, за розмову, маємо надію, що надана Вами вичерпна інформація максимально допоможе учасникам конкурсу у підготовці.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

president  komitet  sumyoda  monua  zno-kharkiv  1545

баннер прозоро new