ЩОДЕННИК ДРУГОГО (ФІНАЛЬНОГО) ЕТАПУ ПЕРШОГО ТУРУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2025»: ДЕНЬ ТРЕТІЙ
05 лютого 2025 року – третій конкурсний день другого (фінального) етапу першого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025», під час якого було реалізовано три різних конкурсних випробування, що дали можливість продемонструвати конкурсантам власні уміння організовувати процес навчання з урахуванням сучасних вимог до його організації.
У номінаціях «Хімія» та «Технології/трудове навчання» проведено конкурсне випробування «Урок» (у змішаному форматі) на базі закладів загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади, якому передувала 20-ти годинна його підготовка.
Мета конкурсного випробування «Урок» – демонстрація конкурсантами рівня педагогічної майстерності.
Фахове журі у номінаціях «Хімія» (секретар – Метейко А.В.) та «Технології/трудове навчання» (секретар – Коренева І.В.) оцінювало: науковість, предметно-методичну компетентність, творчий підхід учителя; спрямованість на формування цілісності знань, предметної і ключових компетентностей, цінностей та ставлень в учнів; реалізацію вчителем наскрізних змістових ліній; результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи; професійні якості вчителя; дотримання норм організації та проведення уроку.
Конкурсанти у номінації «Історія» (секретар журі – Третьякова О.В.) змагалися у конкурсному випробуванні «Методичний практикум», під час якого демонстрували власні уміння організовувати навчання історії з погляду багаторакурсності (наявності різних поглядів на події, явища на основі принципів гуманізму й «українського бачення» історії) та багатоперспективності (наявності різних варіантів розвитку подій і процесів). Фахове журі, у свою чергу, оцінювало: уміння визначати та характеризувати ракурси висвітлення історичних подій, перспективи розвитку подій з огляду на визначений історичний ракурс; доцільність вибору технологій, методів і прийомів роботи; раціональність і доцільність використання мультимедійних інструментів, електронних освітніх ресурсів; спрямованість на формування ключових і предметних компетентностей; аргументованість позиції та лаконічність відповідей; урахування вікових особливостей учнів.
Конкурсанти у номінації «Зарубіжна література» (секретар журі – Сердюк О.П.) демонстрували вміння адаптувати власну педагогічну ідею (технології, методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів під час конкурсного випробування «Майстерка». Члени журі мали можливість оцінити: доцільність і практичну спрямованість представлених технологій, методів і прийомів роботи, майстерність та ефективність їх використання; відповідність між продемонстрованими методичними продуктами та метою, змістом й очікуваними результатами навчання; розуміння концепції навчання мовно-літературної освітньої галузі; педагогічну цінність майстерки для його учасників; партнерську взаємодія з аудиторією.
Результати конкурсних випробувань розміщено за покликанням.