ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «МИСТЕЦТВО»: НУШ 7 КЛАС
Із 31 жовтня 2024 року по 02 листопада 2024 року відбулися курси підвищення кваліфікації НУШ «Зміст і методика викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» для вчителів мистецької освітньої галузі, які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання).
Кураторка курсів, Лариса Сєрих, завідувачка кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка, регіональна координатор-тренерка мистецької освітньої галузі в Сумській області ознайомила вчителів-слухачів курсів підвищення кваліфікації з практико-орієнтованим змістом, навчально-тематичним планом та особливостями проходження курсів підвищення кваліфікації у 2024 році.
Протягом трьох навчальних днів слухачі курсів відвідали відео-лекції та провели практичні заняття за трьома модулями: «Особливості нормативно-правового забезпечення організації освітнього процесу», «Організація освітнього процесу з навчальних предметів / інтегрованих курсів мистецької освітньої галузі», «Особливості викладання інтегрованих курсів / предметів мистецької освітньої галузі». Під час відео-лекцій було охарактеризовано навчальний поступ НУШ: уроки та виклики відповідно до компетентнісного потенціалу мистецької освітньої галузі; з’ясовано особливості змісту Державного стандарту базової середньої освіти та типової освітньої програми у другому циклі базової середньої освіти (7-9 класи); ураховано психологічні характеристики та особливості мотивації учнівства 7-9 класів: фізичні зміни, стрімке зростання тіла, статеве дозрівання, емоційна нестабільність тощо. Ці набуті здатності педагогів дозволили усвідомити й успішно виконувати головну мету НУШ – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка надаватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.
Активно дискутували вчителі мистецтва з навчальної теми «Виявлення та подолання навчальних розривів та втрат при вивченні предметів мистецької освітньої галузі», розв’язання якої дозволило усвідомити наслідки навчальних втрат для суспільства та економіки країни, проаналізувати підходи до вимірювання та компенсації навчальних втрат, побудувати власну стратегію їх подолання.
Опрацювання навчальної теми «Оцінювання навчальних досягнень і наскрізних умінь учнівства з мистецтва у другому циклі базової середньої освіти», уможливило застосування інструментів досягнення результатів навчання в мистецькій освітній галузі, зокрема інструментів формувального оцінювання; творчого підходу у виконанні практичних завдань, оригінальність і здатність до мистецьких пошуків, активність та зацікавленість учнів.
За використання практичних кейсів, педагоги набули здатності моделювання, конструювання навчальних програм, календарно-тематичних планів з мистецтва, зокрема, використовуючи інноваційну технологію Людмили Масол «Артнавігатор»; проєктування навчальної діяльності мистецької освітньої галузі відповідно до принципів універсального дизайну в умовах змішаного навчання; застосовування цифрових технологій у викладанні мистецтва на засадах НУШ; використовувати якісний контент, створюючи медіатексти, Sway-презентації (за Ольгою Кулик), виконувати завдання в програмі Leaning Apps.org. тощо.
Під час практичних занять слухачі курсів підвищення кваліфікації презентували власні розробки кастингів для музичного відеокліпу за темами «Пісні різних жанрів» й «Пісні – зброя», які можна переглянути за посиланнями:
- Ланцюг Єднання Учнів 6 Кл.Mp4 (Оксана Таран);
- https://drive.google.com/file/d/1AWYPR9hzhfm0subuKbx_IGowxjZNyvYL/view?usp=sharing (Рєзнік Алла);
- Відео (Людмила Чала);
- https://youtu.be/cdEEffF7_rU?si=bGv9gq_5OrVKZ9uS відеокліп «Враже»;
- https://youtu.be/yJ5iBxesqKw?si=hCSJJqMATrnjzeh1 «Танок» (Ольга Гетманова);
- https://www.youtube.com/watch?v=UF9ex-MwOsU «Багато голосів і барв» (Віра Довбенко);
- https://youtu.be/_H_1Jdn5o9o «Думи мої» (Анжеліка Ліхачова); https://youtu.be/K0SPS83u1i8?feature=shared «Пісня – зброя»;
- https://www.facebook.com/share/v/wYmW1sxZrGgL3AeV/?mibextid=qDwCgo (Світлана Шульга).
Педагоги, дотримуючись основних етапів розробки кастингу, змогли передбачити результат, ефективність та відвідуваність заходу, який допоможе учням визначити власну позицію щодо змісту кліпу, його музичного й художнього оформлення, сформувати навички відстоювання власної думки тощо.
Спілкуючись у чатах педагоги залишали коментарі, ділились власними інсайтами, варіантами способів цілеспрямованого формування в учнів набору цінностей – як частини більш широких полікультурних компетентностей, які зможуть направляти і надавати підтримку учням в орієнтуванні в майбутньому та реалізувати концептуальні ідеї цілісного художньо-естетичного розвитку особистості в умовах Нової української школи; можливість забезпечення цілісного розвитку успішної особистості учня у процесі освоєння мистецьких надбань людства.