ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ТРЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «МИСТЕЦТВО»: НУШ 7 КЛАС
Новий навчальний рік педагоги мистецької освітньої галузі Сумської області розпочали з проходження курсів підвищення кваліфікації НУШ, що відбувалася в заочній формі на платформі Teams. Першої працювала група тренерів-педагогів мистецької освітньої галузі, які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання), які навчалися з 28.10.2024 року по 30.10.2024 року за темою «Зміст і методика навчання з предметів / інтегрованих курсів мистецької освітньої галузі при впровадженні Державного стандарту у другому циклі базової середньої освіти».
Кураторка курсів, Лариса СЄРИХ, завідувачка кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка, регіональна координатор-тренерка мистецької освітньої галузі в Сумській області ознайомила вчителів-слухачів курсів з навчально-тематичним планом, практико-орієнтованим змістом та особливостями проходження курсів підвищення кваліфікації у 2024-2025 навчальному році.
Протягом трьох навчальних днів слухачі курсів відвідали відео-лекції за трьома модулями. У першому модулі «Особливості нормативно-правового забезпечення організації освітнього процесу» було охарактеризовано навчальний поступ НУШ: уроки та виклики; компетентнісний потенціал базового предметного навчання мистецької освітньої галузі; європейські рамки ключових компетентностей; особливості впровадження Державного стандарту базової середньої освіти та оновленої типової освітньої програми у другому циклі базової середньої освіти (7-9 класи); психологічні характеристики та особливості мотивації учнівства 7-9 класів.
У другому модулі «Організація освітнього процесу з навчальних предметів / інтегрованих курсів мистецької освітньої галузі» педагоги-тренери дискутували з навчальних тем: «Виявлення та подолання навчальних розривів та втрат при вивченні предметів мистецької освітньої галузі», розв’язання якої дозволило практично вибудувати власну стратегію подолання навчальних втрат; «Розбудова безпечного освітнього середовища як одна із важливих складових сучасного закладу освіти», «Оцінювання навчальних досягнень і наскрізних умінь учнівства з мистецтва у другому циклі базової середньої освіти».
Опанування змісту третього модуля «Особливості викладання інтегрованих курсів / предметів мистецької освітньої галузі» дозволила тренерам-педагогам, використовуючи набуті навички, моделювати, конструювати навчальні програми, календарно-тематичні плани з мистецтва з використанням Артнавігатора – інформаційної технології (за Л. Масол); проєктувати навчальну діяльність мистецької освітньої галузі відповідно до принципів універсального дизайну в умовах змішаного навчання; застосовувати цифрові технології у викладанні мистецтва на засадах НУШ, використовувати якісний контент, створюючи медіатексти; Sway-презентації (за О. Кулик), виконувати завдання в програмі Leaning Apps.org.; знаходити власні інтерактивні методи роботи на уроках мистецтва, характеризувати рівень власної компетентності; обмірковувати канву, розробку плану (сценарію) уроку, що є однією з найважливіших задач учителя НУШ.
Під час обговорення навчальних тем і спілкувалися в чатах педагоги-тренери усвідомили зміст і методику викладання інтегрованого курсу «Мистецтво»; особливості реалізації концептуальних ідей цілісного художньо-естетичного розвитку особистості в умовах Нової української школи; оволоділи розумінням того, як ідеї та сенс у різних культурах творчо виражаються та передаються через мистецтво й культуру, а отже, й основними навичками та ставленнями, пов’язаними з цією компетентністю.
У ході практики з підсумкового та формувального оцінювання педагоги тренувалися у знаходженні й обмірковували способи застосування доцільних інструментів формувального оцінювання: «Закінчи думку», «Газетний заголовок», «Візьми та передай», «Кубик «Блума», «3-2-1», «Рівний-рівному», «Ланцюжок», «Мистецький батл», «Внутрішнє / зовнішнє коло», «Доповни думку», «Дивовижна Петриківка», «Долонька», «Квіткова галявина», «Підсумок або питання на картках» та інші, що дозволяють вчителю й учням правильно, об’єктивно якісно й свідомо оцінити навчальні досягнення; підвищити навчальну мотивацію здобувачів освіти.
У підсумковому заняті педагоги розповідали про свої напрацювання й знахідки, цікаву й корисну практику роботи з різними web-cервісами, використання Google документів, презентацій, таблиць, схем, малюнків. А також залишали коментарі, ділились власними враженнями під час обговорення, дякували викладачеві курсів підвищення кваліфікації та колегам за спілкування, мобілізацію інтелектуальних, фізичних та емоційних сил.
Тренери-педагоги висловили щире сподівання на відновлення Миру в Україні.