Робимо хімію доступною, не втрачаючи науковості
21 листопада 2013 року, згідно з планом роботи Сумського ОІППО, на базі кафедри хімії та методики навчання хімії Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка відбувся традиційний обласний семінар-практикум для вчителів хімії за темою «Готовність учителів хімії до реалізації практичної частини поглибленого вивчення предмета та підготовки школярів до інтелектуальних змагань».
У плані роботи семінару було освітлено наступні питання: опрацювання теоретичного матеріалу з електрохімії «Класифікація електродів (І і ІІ роду, газові, окисно-відновні) та електрохімічних кіл (хімічні, концентраційні), лектор Г.Я. Касьяненко, кандидат хімічних наук, декан природничо-геграфічного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка; дослідження якості молочної продукції, лектори Л.М. Пономарьова, старший викладач кафедри хімії та методики навчання хімії СумДПУ ім. А.С. Макаренка, кандидат хімічних наук і О.М. Бабенко, доцент цієї ж кафедри, кандидат педагогічних наук; визначення жирів, білків і вуглеводів у запропонованих харчових продуктах, лектор Л.А. Коростіль, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики початкової та природничо-математичної освіти Сумського ОІППО
Семінар пройшов на високому організаційному і змістовному рівні. У роботі семінару взяло участь 19 учителів Сумської області.
Кожна зустріч на базі СумДПУ ім. А.С. Макаренка є для учасників семінару емоційно й змістовно наповненою. Саме в цьому закладі, який для більшості вчителів є Almamater, відбувається зустріч трьох поколінь: викладачів, учителів і вчорашніх випускників. При цьому, цікаво спостерігати зворотній зв'язок: викладачі та вчителі бачать продовження своєї справи, цікавляться і радіють досягненням своїх учнів або студентів, а студенти є свідками того, що професійний успіх педагога потребує постійного навчання.
Чому ж навчалися досвідчені вчителі? Основна ідея семінару була спрямована на реалізацію концепції хімічної освіти – зробити курс хімії для загальноосвітніх шкіл більш прикладним до життя кожної дитини, не втративши його науковості. Тому організатором семінару, Л.А. Коростіль, методистом хімії Сумського ОІППО, були поставлені такі завдання: забезпечити вчителів хімії банком експериментальних завдань прикладного змісту, які б вони могли використати під час уроків з органічної хімії; індивідуально і в групах відпрацювати їх, а також опрацювати методику їх застосування в класах різного профілю навчання. Усі поставлені задачі були успішно виконані.
Л.А. Коростіль, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики початкової та природничо-математичної освіти Сумського ОІППО