УПРОВАДЖЕННЯ SТЕМ-ТЕХНОЛОГІЙ У ЗАКЛАДІ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
24 травня 2024 року завершилися курси підвищення кваліфікації педагогів за проблемою «Упровадження SТЕМ-технологій у закладі позашкільної освіти». Під керівництвом куратора групи Лариси СЄРИХ, завідувача кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидата педагогічних наук, доцента, педагоги підвищили власні знання, уміння, здатності щодо розуміння мети й завдань STEM-освіти як перспективної форми інноваційної освіти в Україні.
Усвідомити нормативно-правові та методико-організаційні засади запровадження STEM-освіти у сферу позашкільної освіти; вимоги до розроблення STEM-програм, стратегічного планування; основні форми роботи із здобувачами освіти у STEM-центрах; засоби створення віртуальних STEM-центрів дозволив курс лекційних і практичних занять, які проводила Лариса ТИХЕНКО, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент.
Інформаційно-цифрові технології слухачі розглядали разом із Тетяною ШЕВЧЕНКО, старшим викладачем кафедри освітніх інформаційних технологій; питання з курсу «Робототехніка» було розкрито на занятті з Михайлом НІКОЛАЄНКО, старшим викладачем кафедри освітніх інформаційних технологій; специфіку та зміст здійснення психологічної підтримки та допомоги учасникам освітнього процесу у воєнний та повоєнний час керівники гуртків опановували під час лекцій та практичних занять з Світланою ГАЛЬЦОВОЮ, доцентом кафедри психології, кандидатом психологічних наук, доцентом.
Педагоги сумлінно вивчали методику проведення STEM-заняття / STEM, STEАM, STREAM; усвідомлювали секрети інноваційної методики STEM-заняття, опрацьовуючи основні принципи та підходи до його конструювання. Під час практичних занять педагоги розглядали зміст та мету дослідно-проєктної діяльності та мейкерство як основу STEM-навчання; проєктну діяльність у STEM-освітньому процесі закладу позашкільної освіти: структуру та зміст проєктної діяльності, долучаючись до розробки практично орієнтованого проєкту «STEM – STEАM – STREAM – ПОЗАШКІЛЛЯ».
За результатами курсів підвищення кваліфікації педагоги набули вмінь організовувати науково-дослідну, педагогічну діяльність на компетентнісних засадах; конструювати та реалізовувати сучасні програми позашкільної освіти; технології розроблення STEM – STEАM – STREAM-проєктів; упроваджувати інтерактивні методики STEM-навчання в позашкільній освіті; застосовувати знання про медіаграмотність, хмарні технології, електронні освітні ресурси, штучний Інтелект; оволоділи сучасними техніками комунікації, конструктивної співпраці на засадах партнерства та паритетності.