Інтерв’ю в.о. ректора Сумського ОІППО Нікітіна Ю.О.
Шановні колеги! Пропонуємо Вашій увазі інтерв’ю виконуючого обов’язки ректора Сумського ОІППО Нікітіна Юрія Олександровича.
- Юрію Олександровичу, з чого Ви починаєте свою роботу на посаді ректора СОІППО?
- Ціль яку я ставлю перед собою – згуртування однодумців – колектив Інституту для вирішення цілої низки питань, одне з яких – внесення змін до установчих документів. Доречі, на ці зміни обласна рада очікувала вже давно. Міністерство освіти і науки України має багато новацій, що стосуються саме післядипломної освіти педагогів і ми маємо зробити все можливе для того, щоб Інститут став конкурентним вищим навчальним закладом області. Це не просто зміни «на папері», це крок до багатопрофільності, тому головне – не лякатись змін, а впевнено займати ринок освітніх послуг у тісній співпраці із іншими вишами.
- Які ж вектори роботи Ви визначили особисто для себе і колективу ?
- Потрібно відійти від поширеного уявлення, що Інститут займається лише підвищенням кваліфікації учителів. Ми маємо спеціалістів професійно-технічних закладів, працівників культури, спортивних тренерів, спеціалістів технічної сфери, які також можуть бути охоплені освітніми послугами з підвищення кваліфікації. І, повірте, СОІППО має для цього потрібний науково-педагогічний потенціал – професори, докторанти, кандидати наук і спеціалісти. Важливо також зберегти магістратуру – адже за останні два роки було втрачено дві ліцензії. Для збереження науково-методичного потенціалу необхідно працювати в цьому напрямку.
- Чи маєте Ви, як керівник, порозуміння з владою, адже СОІППО – це комунальний заклад, що є власністю обласної ради?
- Так, позиція Віри Іванівни Лаврик, заступника голови Сумської обласної ради, щодо збереження закладу була категоричною. Влада дала нам кредит довіри – і ми маємо виправдати його. А це можливо лише за тісної співпраці усіх зацікавлених – колективу Інституту, Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, обласної ради. Тож вірю в те, що будемо працювати як гурт однодумців.
- Які перспективи майбутнього розвитку післядипломної освіти Ви вбачаєте?
- Ми маємо забути про систему підвищення кваліфікації, що була ефективною ще вчора, реалії сьогодення ставлять чіткі і конкретні запити до освітянина – бути конкурентоспроможним. Освіта – це інноваційне середовище, що надає змогу не лише самостійно здобувати знання упродовж всього життя, а й вільно використовувати їх у практичній діяльності. Освіта має стати гарантією забезпечення високих соціальних стандартів. Країна поступово переходить на європейські стандарти. Це 12-ти річне навчання в школі, профільна підготовка, багаторівнева сертифікація випускників старшої школи з іноземних мов і комп’ютерних технологій. І вчитель повинен бути завчасно готовим до таких змін. МОН України планує запровадити нові програми підготовки адміністраторів з питань менеджменту та лідерства, поширити стажування працівників в закладах поза місцем постійної роботи, а також демонополізувати і урізноманітнити систему післядипломної педагогічної освіти. Як бачите, працювати є над чим.
- Тобто на нас чекає цікава і водночас відповідальна місія – змінити систему відповідно до реалій. Якими ж будуть Ваші побажання на початку цього шляху – шляху кардинальних змін?
- Я б хотів, щоб ми усі разом не сприймали зміни як проблему – а сприймали як виклики. Виклики, що здатні максимально розкрити потенціал кожного – науковця, практика, спеціаліста. І звісно, зробити нас впевненішими і сильнішими, а значить – конкурентними на ринку освітніх послуг.
Спілкувалася Ганна Панасюра, прес-секретар Сумського ОІППО