ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕННЯ МІЖНАРОДНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ PISA-2022
Міжнародне дослідження PISA дає величезний масив даних для розроблення та коригування освітньої політики, – про це сказав міністр освіти і науки України Лісовий О.В. на презентації національних результатів дослідження 5 грудня 2023 року, що були отримані учнями українських шкіл. За словами міністра, у Міністерстві освіти і науки України розуміли, що освітні втрати через пандемію і війну є неминучими, проте, зараз уже є розуміння масштабів: «Ми вже розпочали роботу для надолуження освітніх втрат і будемо робити це, ґрунтуючись на результатах дослідження».
Модератором заходу була директор Українського центру оцінювання якості освіти, національний координатор PISA в Україні, – Вакуленко Т.С., яка наголосила на тому, що результати PISA-2022 можуть допомогти вітчизняному політикуму й освітянській спільноті напрацювати ефективні заходи для забезпечення стійкості нашої системи освіти та її поступу, в умовах продовження реформи Нової української школи.
Нарада об’єднала представників Кабінету Міністрів, фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту, Верховної Ради України, ОЕСР, ЮНІСЕФ, ДСЯО, УЦОЯО, міжнародного фонду «Відродження», благодійного фонду «SavED», регіональних центрів оцінювання якості освіти, департаментів освіти і науки, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, ГО «ЕдКемп Україна», «Смарт освіта», «Освіторія», «Батьки SOS» та ін.
У заході від Сумської області взяли участь директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Гробова В.П. (онлайн) та Остапенко О.І., завідувач навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (офлайн).
На нараді, під час панельних дискусій, було обговорено: результати українських підлітків у тестуванні з математики, читанні та з природничо-наукових дисциплін; якими є ці результати на тлі країн ОЕСР і низки референтних країн; що означають ці результати і які передумови їх отримання; із якими завданнями учнівство впоралося гарно, а у виконанні яких має зони для розвитку; які демографічні, соціально-економічні, освітні чинники вплинули на результати і як саме тощо.
У деталях на YouTube-каналі МОНУ https://www.youtube.com/watch?v=Y_QK3p_4920