ПІВЕНЬ Маргарита ГРИГОРІВНА, учитель історії Сумської ЗОШ І-ІІІ ступенів №21

Учитель – основна дійова особа в реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам учитель, змінюється мета й завдання його освітянської діяльності. Сучасний педагог має бути готовим до змін, а тому доволі актуальною є проблема неперервної освіти, спрямованої на професійне становлення, удосконалення педагогічної майстерності й підвищення кваліфікації. Ще Платон помітив, що будь-яка добре виконана діяльність, окрім уміння і натхнення, передбачає наявність міцних знань про те, як і чому. Таке завдання може виконати тільки висококваліфікований педагог. Учитель – це не тільки той, хто навчає, а насамперед, той, хто вчиться сам, хто своїм прикладом надихає до творчого злету, до відповідальності за доручену справу день за днем, крок за кроком.

Саме це спонукало мене у 2009 році вступити на заочне відділення магістратури при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти за спеціальністю «Педагогіка вищої школи». Навчання в магістратурі здійснювали фахівці своєї справи, їхні лекції та практичні заняття були дороговказом до підвищення науково-методичного рівня, розвитку професійної компетентності, становлення фахової майстерності.

Власне бажання зануритися у проблему освітніх інновацій реалізувалось у магістерському дослідженні, тему якого ми з моїм науковим керівником Сударєвою Галиною Федорівною сформулювали як «Розвиток інноваційних ідей в українській освіті кінця ХХ − початку ХХІ століття».

Чому? По-перше, інтенсивні інноваційні процеси в сучасній освіті викликали велику кількість різноманітних і часто розрізнених ініціатив, спрямованих на вдосконалення навчально-виховного процесу. При цьому працівники освіти, упроваджуючи новітні програми, моделі, технології, часто додають їх до вже діючих у школі без належного наукового аналізу та апробація .

Отже, утворилася парадоксальна ситуація, за якої у педагогічній теорії й практиці відчувається гостра потреба в надходженні нових ідей, підходів до навчально-виховного процесу, і водночас інноваційні пошуки в сфері освіти не набули цілісного осмислення.

По-друге, кожен педагог займається самоосвітньою діяльністю, одним з важливих видів якої є його індивідуальна робота над шкільною науково-методичною темою. Я не виняток,четвертий рік поспіль працюю над реалізацією науково-методичної проблеми «Упровадження елементів інноваційних технологій навчання в умовах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів на уроках історії».

Обрана тема допомогла мені заглибитися в проблему, а саме: я детально розглянула інновацію як соціально-педагогічне явище; дослідила її зміст, відповідні дефініції, здійснила ретроспективний логіко-системний аналіз генезису інноваційних освітніх процесів в Україні у 90-х роках ХХ століття – на початку ХХІ століття, дослідила інноваційну діяльність українських освітян зазначеного періоду В. Сухомлинського, О. Захаренка, В. Шаталова.

Кожна діяльність даремна, якщо в її підсумку не створюється певний продукт чи немає будь-яких досягнень. Однак, правильно організована робота вчителя обов'язково дає результати.

Навчання в магістратурі завершилося. Розпочаті інноваційні пошуки продовжилися в подальшій професійній діяльності, але більш свідомо, цілеспрямовано і продуктивно.

Так, у 2013, 2014 роках я взяла участь і перемогла у фахових конкурсах «Срібні родзинки» і «Золоте серце». Зараз очолюю шкільне методичне об’єднання вчителів історії та суспільних дисциплін;є членом міської творчої групи, друкую наукові статті у фахових виданнях, журналі «Освіта Сумщини», запроваджую в практику роботи сучасні інноваційні технології;провожу відкриті уроки та семінари практикуми для учителів шкіл міста.

Мої учні кожного року, починаючи з 2011, стають переможцями ІІ та ІІІ етапів конкурсів «Ідея соборності України»,«Моя Батьківщина – Україна», обласного освітнього проекту «Рідна Сумщина», посилюють призові місця у ІІ-му і ІІІ-му етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії.

Я вважаю, що багато з того, чого я досягла, сталося завдяки навчанню в магістратурі. Тому я дуже вдячна викладачам магістратури, науковому керівнику моєї магістерської роботи за ті знання, той досвід педагогічної, наукової діяльності, якими вони збагатили мене. 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

president  komitet  sumyoda  monua  zno-kharkiv  1545

баннер прозоро new