Обласний науково-практичний вебінар «Дитина з інтелектуальними труднощами в закладі загальної середньої освіти»

 вебінар 27 06 23Діти з інтелектуальними труднощами у сучасному  освітньому просторі є  однією з найбільш складних та поширених категорій для включення в освітній процес закладів загальної середньої освіти. Це обумовлено тим, що порушення інтелекту супроводжуються порушеннями психіки, мовлення, комунікації, поведінки, сенсомоторного функціонування і, як наслідок, мають місце труднощі в орієнтації у навколишньому середовищі, соціальній адаптації та соціалізації.

Відповідно плану роботи науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 27 червня 2023 року відбувся обласний науково-практичний вебінар «Дитина з інтелектуальними труднощами в закладі загальної середньої освіти».

Захід відкрила та провела завідувач науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Любов ПРЯДКО.

Актуальним питанням вебінару стало обговорення проблеми специфіки навчання дітей з  інтелектуальними труднощами з теоретичної та практичної точки зору. Оскільки провідною ознакою інтелектуальних труднощів  є порушення навчально-пізнавальної діяльності, мотиваційної та вольової сфери,  то всі обговорені питання стосувалися саме цих аспектів.  Учасники вебінару мали змогу зрозуміти внутрішній світ дитини з інтелектуальними труднощами та внутрішній світ їх батьків.

Завідуюча лабораторією Прядко Л.О. зазначила, що основними проблемами, з якими зустрічаються діти з такою специфікою розвитку є: труднощі організації власної діяльності та поведінки, зокрема продуктивної навчальної діяльності; виражена недостатність розвитку пізнавальної діяльності в цілому; проблеми у встановленні продуктивних взаємодій з оточуючими та соціально-емоційної взаємодії; потреби у спеціальній організації освітнього простору; необхідність використання спеціальних прийомів та методів під час їх навчання. Прядко Л.О. зазначила, що  виявлення інтелектуальних труднощів у дітей виступає важливим чинником у наданні освітніх послуг закладом освіти і пристосуванні освітнього середовища до можливостей та особливостей інтелектуального розвитку дитини.

З огляду на це, на вебінарі було розглянуто основні питання, які цікавлять сучасну педагогічну спільноту.

Старший викладач кафедри психології Сумського ОІППО Борцова Муза Володимирівна, розкрила особливості психічного розвитку дітей з інтелектуальними труднощами.

Завідуюча лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО Прядко Любов Олексіївна розкрила питання  специфіки навчання дітей з інтелектуальними труднощами у закладі загальної середньої освіти, акцентувала увагу учасників на особливостях визначення рівня проявів труднощів,  використанні спеціальних засобів корекції, особистісно-орієнтованих методів  навчання дітей,  шляхів модифікації.

Завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти  Сумського Дідоренко  Юлія Миколаївна ознайомила учасників вебінару з індивідуальною освітньою траєкторією для дітей з інтелектуальними труднощами.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Сумського ОІППО Золотарьова Тетяна Вікторівна, ознайомила учасників з прийомами фантазування Родарі, які використовуються для складання казок з дітьми з  інтелектуальними труднощами, навела приклади складання дидактичних казок та акцентувала увагу на їх корекційно-розвивальній складовій.

Асистент вчителя КЗО «СЗШ № 2» Дніпровської міської ради Богомаз Крістіна  Сергіївна висвітлила практичні аспект особливостей роботи асистента вчителя з дітьми інтелектуальними труднощами, описала засоби альтернативної комунікації у роботі з дітьми, висвітлила візуальний розклад, та мотиваційні стимули, які сприяють розвитку окресленої категорії дітей.    

Член лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту  Клочко Оксана Миколаївна висвітлила проблему психолого-педагогічного супроводу батьків дітей, які виховують дітей з інтелектуальними труднощами, навела приклади боротьби зі стресовою ситуацією.

Також учасники вебінару мали можливість задавати актуальні питання доповідачам і отримати вичерпні відповіді, та матеріали на  електронні скриньки.

Таким чином, на вебінарі учасники мали змогу детальніше зрозуміти особливості роботи з дітьми з інтелектуальними труднощами,  специфіці їх розвитку, навчання, роботи з батьками, роботи асистента вчителя та нетрадиційних підходах до корекції їх розвитку.  

 

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO