ІНТЕГРАЦІЯ ЗМІСТУ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ НА УРОКАХ ХІМІЇ
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2022 рік, 08 листопада реалізовано онлайн обласний науково-методичний семінар «Інтеграція змісту предметів природничої освітньої галузі на уроках хімії» для вчителів хімії закладів загальної середньої освіти Сумської області.
Захід відбувся за модераторства Метейко А.В., методиста природничої освітньої галузі навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО.
Під час проведення заходу Коростіль Л.А., доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського ОІППО, к.пед.н., детально зупинилася на питанні актуальності інтеграції в освіті, акцентувала увагу на сутності понять «інтеграція», «інтеграція в освіті», «педагогічна інтеграція», «інтегративний підхід», «інтегративні якості»; видах та підвидах інтеграції в освіті, особливостях та перспективних напрямках її реалізації в умовах Нової української школи.
Метейко А.В., методист природничої освітньої галузі навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, під час заходу наголосила на можливих способах інтегрування змісту предметів природничої освітньої галузі. Детально зупинилася на організації проведення інтегрованих та бінарних уроків, акцентувала увагу на можливій реалізації тематичної інтеграції в навчальній програмі з хімії. Розглянула можливі варіанти використання інтегрованих завдань і проблемних питань/завдань текстового та відеоформату на уроках хімії. Зупинилася на можливостях інтегрування змісту предметів природничої освітньої галузі під час проведення позанавчальних заходів, а саме: STEM-навчання, турнір юних хіміків тощо.
Андрусенко О.Б., учитель хімії Комунальної організації (установи, закладу) «Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів-ліцей Шосткинської міської ради Сумської області», презентувала роботу шкільної команди «Вікторія», яка вже близько десяти років поспіль бере участь у Всеукраїнському інтернет-турнірі із природничих дисциплін і має високі результати на фінальному етапі змагань. Також виступаюча зупинилася на алгоритмі підготовки команди до інтернет-турніру та його перевагах для учасників.
По завершенню обласного науково-методичного семінару учасникам надано методичні рекомендації.