КУРСИ ЗА ВИБОРОМ «ОСНОВИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»
Без перебільшення можна сказати, що уміння своєчасно отримувати необхідну інформацію для ухвалення, після її обробки і аналізу, відповідного рішення – ключ до успіху житті сучасної людини. Сьогодні ж на перший план виходить завдання розвитку критичності мислення, оскільки важливо не тільки оволодіти інформацією, але і критично її оцінити, осмислити, застосувати. Зустрічаючись з новою інформацією, учні повинні уміти розглядати нові ідеї вдумливо, критично, з різних точок зору, роблячи висновки щодо точності і цінності даної інформації. Учити дітей так, щоб у них розвивалося критичне мислення, важче, ніж просто повідомляти їм окремі факти і закономірності. Саме тому курси за вибором «Основи та технології розвитку критичного мислення учнів нової української школи» користуються популярністю серед педагогів. 12-14 вересня 2022 року відбулось навчання першої у цьому навчальному році групи, слухачами якої стали 27 педагогів різних спеціальностей Комишанської сільської громади.
Розробники та викладачі курсів за вибором – Світлана ПАНЧЕНКО, к.психол.н., доцент кафедри психології та Ірина СИДОРЕНКО, старший викладач кафедри психології. Мета навчального курсу – підвищити методичний та практичний рівень професійної компетентності педагогів з розвитку критичного мислення учнів в умовах НУШ.
Під час вивчення курсу слухачі усвідомлювали сутність поняття «критичне мислення», розглядали можливості, умови і технології розвитку критичного мислення у педагогів та учнів. Цікаві дискусії велися під час підбору методів викладання та навчання, які можна використовувати під час освітньої діяльності в умовах НУШ. Викладачами демонструвалися стратегії роботи вчителя, які сприяють формуванню критичного мислення учнів під час активного навчання з орієнтацією на процес та результат освітньої діяльності.
Опановуючи вміння критичного мислення, самі педагоги усвідомили, що інтелект розвивається впродовж всього життя, поліпшили свої навички логічного мислення, спроможність аналізувати сучасні виклики, робити висновки про події воєнного стану в Україні.
Слухачі курсів розвивали вміння організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо); конструювати та реалізувати сучасні уроки із використанням різноманітних методів, форм і технологій розвитку критичного мислення. Адже, чим більше розвинені навички критичного мислення, тим краще наші учні будуть пристосовані до ринку праці індустріальної епохи.