Обласний науково-практичний вебінар «Педагогічна просвіта батьків дітей з особливими освітніми потребами »

24 06 семінарРоль сім’ї, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами, є значно вагомішою порівняно з родинами, які виховують дітей з нормотиповим розвитком. Водночас із традиційними функціями особлива сім’я, крім звичайних функцій , починає виконувати і специфічні функції, відмінні від функцій сімей, які виховують нормотипових  дітей. Основною метою роботи із сім’ями в інклюзивному закладі є надання батькам кваліфікованої допомоги у вихованні та розвитку дитини з ООП.

З огляду на це виникає гостра потреба у проведенні науково-методичних заходів з питань педагогічної просвіти батьків.

Відповідно плану роботи науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 24 червня 2022 року відбувся обласний науково-практичний вебінар «Педагогічна просвіта батьків дітей з особливими освітніми потребами»

Захід відкрила та провела керівник науково-дослідної лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Любов Прядко. Захід звичайно не зміг оминути тему збереження психічного здоров’я  під час війни та стрес-менеджменту в умовах активних військових дій. З огляду на це два виступи були присвячені цим подіям.

Актуальним питанням вебінару стало обговорення проблеми партнерської взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами. , робота з батьками як ефективна складова надання  допомоги дітям з  особливими освітніми потребами в умовах інклюзивно-ресурсного центру та Особливості роботи з батьками, які  виховують дітей з  особливими освітніми потребами в  Естонії.

Завідуюча лабораторією Прядко Л.О. зазначила,  що робота з батьками всіх без виключення дітей є завжди актуальною. Змінюються часи, змінюються вимоги, відповідно і запити.  Проводячи курси підвищення кваліфікації обов’язково педагоги задають питання: «Як працювати з батьками дітей з ООП?», «Як їм допомогти?»,«Яку роботу з ними проводити?».«Як сформувати адекватні очікування батьків дітей з ООП?. Батьків же, навпаки цікавлять екзестенціональні питання, «Чому це трапилося зі мною?»; «Він, вона у мене нормальна, а мені кажуть, що є проблеми»;«Я вкладаю всі зусилля, але чому такий результат?». Ці питання, які ми чуємо від батьків особливих дітей можна продовжувати.

Чого прагнуть батьки, чого вони хочуть від нас почути?

Чи шукають вони правду? Ні, вони шукають надію і те, що їх дитина не гірша за інших. Ось як пояснює цю життєву  ситуацію Віра Макарчук (мама дитини з ООП).

На світ з’явилася дитина,

Як тепла вранішня роса.

В очах у мами забриніла

Гірка, як той полин сльоза.

Чому в житі отак буває:

Одному – щастя і достаток у сім’ї,

Другого ж доля обминає,

й життя спливає у пітьмі.

Та як би доля не глумила,

Ту маму, й хвореє дитя,

Душею мати не кривила –

Дитині присвятивши все життя.

З огляду на це, на вебінарі було розглянуто основні питання, які цікавлять сучасну педагогічну спільноту.

Старший викладач кафедри психології Борцова Муза Володимирівна,

Сумського ОІППО розкрила збереження психічного здоров’я  під час війни.

Завідуюча лабораторією інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО Прядко Л.О розкрила питання особливостей партнерської взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами.

Завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти  Сумського ОІППО Дідоренко Юлія Миколаївна висвітлила питання рівнів підтримки осіб з  особливими освітніми потребами: особливості супроводу.

Директор КУ Інклюзивно-ресурсний центр №1 Сумської міської ради Крикуненко Юлія Олександрівна ознайомила учасників вебінару зі  специфікою робота з батьками як ефективною складовою надання  допомоги дітям з  особливими освітніми потребами в умовах інклюзивно-ресурсного центру.

Член лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського ОІППО Клочко Оксана Миколаївна висвітлила проблему участі батьків у роботі команди психолого-педагогічного супроводу як фактор подолання ізоляції сімей дітей з  особливими освітніми потребами.

Дуже цінним був виступ практичного психолога з Естонії Пономаренко О. М. щодо особливостей роботи з батьками, які  виховують дітей з  особливими освітніми потребами в  Естонії.

Також учасники мали можливість отримати матеріали вебінару на  електронні скриньки.

Таким чином, на вебінарі учасники мали змогу детальніше зрозуміти внутрішні світ таких дітей та їх батьків. Вважаємо, що отримана інформація дозволить покращити якість життя батьків дітей з ООП , а педагогам покращити власний рівень педагогічної майстерності, бо чужої біди не буває.

Презентація семінару.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO