Проведення VІ Усеукраїнської науково-практичної конференції «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ»
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2022 рік, 27 травня 2022 року кафедрою педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти було проведено VІ-у Усеукраїнську науково-практичну конференцію «Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти», в якій узяли участь 183 дослідники з різних міст України: Харкова, Чернівців, Одеси, Дніпра, Херсона, Києва, Полтави, Хмельницького, Івано-Франківська, Сум.
Співорганізаторами конференції стали: Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка, Сумський державний університет, ДЗВО «Університет менеджменту освіти», Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, Запорізький національний університет, Національний університет цивільного захисту України, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського, Херсонська академія неперервної освіти, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського.
Пленарне засідання урочисто відкрив в.о. ректора КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент Нікітін Юрій Олександрович. З вітальною промовою до учасників конференції звернувся проректор з наукової роботи КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Грицай Сергій Михайлович. Модератором конференції була завідувач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук Єфремова Г.Л.
Конференція охопила роботу 10 секцій, кожна з яких була присвячена окремим аспектам розвитку особистісно-професійної компетентності сучасного педагога. У фокусі уваги науковців, у першу чергу, опинилися сучасний стан і перспективи розвитку компетентнісного підходу у системі освіти України та методолого-методичні засади впровадження компетентностного підходу в умовах післядипломної освіти.
На науково-практичній конференції дослідники розглянули ряд актуальних сучасних проблем трансформації суспільства та розвитку освітньої галузі в епоху змін. Проаналізували сучасні глобальні виклики та суспільно-політичні зрушення, які впливають на еволюційні та світоглядні зміни суспільства, рівень науково-технічного прогресу, якість соціального життя більшості країн світу та України зокрема.
Під час доповідей і наукових дискусій було порушено такі важливі питання: підготовки педагогічних працівників до переходу нової української школи на базовий рівень освіти; публічного регулювання процесу формування професійних компетентностей керівників закладів освіти; розвитку академічної мобільності в системі державної політики в сучасних умовах; науково-методичному супроводу впровадження освітніх інноваційних технологій в управлінській діяльності; формувальному оцінюванню як чиннику якісної освіти в умовах НУШ; інклюзивній компетентності педагога закладу загальної середньої освіти в умовах воєнного стану; можливостям проблемно-ресурсного та індикативно-технологічного вимирів освіти у визначенні напрямів проєктів в умовах війни та після перемоги; розвитку професійної компетентності педагога засобами інформаційно-комунікаційних технологій у системі післядипломної педагогічної освіти тощо.
Окрім досвідчених педагогів та науковців, у роботі конференції взяли участь здобувачи вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 Менеджмент освітньо-професійної програми Управління навчальним закладом та спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки освітньо-професійної програми Педагогіка вищої школи, що свідчить про утвердження традицій щорічної конференції «Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти» та науковий попит до неї молодих дослідників.