Віртуальні екскурсії з біології як сучасна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного стану

golovnaВ умовах воєнного стану, з метою виконання практичної складової навчальної програми з біології, а також розвитку пізнавального інтересу учнів до вивчення предмету, учителям біології рекомендуємо використовувати цілеспрямовану, спеціально організовану форму дистанційного навчання, яка відображає навколишню дійсність через віртуальні засоби – віртуальну екскурсію.

Віртуальна екскурсія є вимушеним кроком у ситуації, коли фізично неможливо організувати безпосереднє відвідування об’єкту. Вона, на відміну від традиційної навчальної екскурсії, не потребує безпосереднього контакту з реальними об’єктами довкілля, які в умовах воєнного стану та запровадження дистанційного навчання просто неможливо забезпечити. Подібні заходи стали можливими завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій в освітній процес. Важливим є те, що віртуальні екскурсії створюють у глядача ефект присутності. Зазначаємо, що віртуальні екскурсії можуть бути розроблені самим вчителем або разом із учнями, які цікавляться біологією. Учитель окреслює мету та завдання, а учні добирають відповідний матеріал.

Акцентуємо увагу вчителів, що до переваг використання віртуальної екскурсії відносять:

  • доступність, можливість повторного перегляду, наочність, наявність інтерактивних завдань;
  • віртуальна екскурсія може бути використана на уроках із будь-якого предмету чи курсу з будь-якої теми;
  • переважна більшість музеїв України, Європи, світу, з їх різноманітними, різногалузевими колекціями, мають онлайн забезпечення, що його, в актуальний для себе спосіб, може використовувати учень;
  • онлайновий формат уможливлює поєднання різних видів діяльності учнів, сприяє швидшому знаходженню та опрацюванню ними потрібної інформації, її кращій презентації;
  • ознайомлення з інформацією, виконання відповідних пізнавальних завдань здійснюється цифровою мовою, зрозумілішою сучасним учням;
  • наявний потенціал віртуальної екскурсії дає змогу учням творчо проявляти себе, долати психологічне «музейне відчуження».

Проте, більшість педагогів зазначає, що все ж таки живе спілкування з рослинами та тваринами під час екскурсії в природу надає учням емоційного заряду та ефективніше мотивує їх на вивчення біології, ніж споглядання живих об’єктів за допомогою інформаційних технологій. Але, у теперішніх умовах, коли в країні запроваджений воєнний стан, учні навчаються за допомогою дистанційних технологій, учителі забезпечують виконання шкільної програми, використовуючи всі доступні методи, щоб учні мали змогу отримати базовий об’єм навчальної інформації.

Рекомендуємо вчителям біології, під час підготовки та розробки віртуальних екскурсій, використовувати вільні до перегляду сайти природничих музеїв, які пропонують віртуальні тури музейними кімнатами:

  • музеї анатомії й лісових звірів та птахів Національного університету біоресурсів і природокористування України:  http://surl.li/bykav;
  • палеонтологічний музей у Києві: http://surl.li/bykaw;
  • національний музей природознавства у Вашингтоні: http://surl.li/aoojt;
  • зоологічний музей Львівського національного університету імені Івана Франка: http://surl.li/bykcx;
  • музей метеликів у м. Київ: http://surl.li/bykbf;  
  • національний ботанічний сад ім. М.М. Гришка: http://surl.li/fjpv;  
  • національний гербарій України: http://surl.li/bykbo;
  • музей Цікавої Науки: http://surl.li/bykbr;  
  • ботанічний музей Інституту ботаніки НАН України: http://surl.li/bykbx;
  • музей анатомії при Київському політехнічному інституті: http://surl.li/bykcb;
  • музей кафедри анатомії людини Національного медичного університету: http://surl.li/bykci;
  • морський музей у м. Київ: http://surl.li/bykcj;
  • ботанічний сад ім. Фоміна: http://surl.li/bylix;
  • сім природних чудес України: http://surl.li/bylif;
  • зоологічні музеї світу: http://surl.li/bykcl.

Отже, віртуальна екскурсія є інноваційною формою освітньої діяльності, що спрямована не тільки на здобуття предметних знань, а й на формування ключових і предметної компетентностей в учнів.  

Методист з біології, екології, природознавства та

основ здоров’я навчально-методичного відділу

координації освітньої діяльності та

професійного розвитку Сумського ОІППО                                             М.В. Кісільова

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO