ПЕДАГОГІЧНА ІНТЕРНАТУРА – НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
У Дорожній карті реформи базової та профільної школи, що була розроблена Громадською організацією «Ре:Освіта», за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у 2021 році, зазначено, що одним із пріоритетів реформи «Нова українська школа», є зміни в системі професійної підготовки, особистого та професійного зростання вчителя.
Одним із напрямів цієї діяльності є організація у закладі освіти, за необхідності, педагогічної інтернатури – форми післядипломної педагогічної освіти, яка охоплює систематичну роботу педагогічного працівника над формуванням та вдосконаленням власної педагогічної майстерності, під керівництвом педагога-наставника, упродовж першого року професійної діяльності.
Функціонування педагогічної інтернатури в закладі освіти регламентовано наказом Міністерства освіти і науки України від 25.10.2021 № 1128 «Про затвердження Положення про педагогічну інтернатуру». У цьому документі визначені: основні завдання педагогічної інтернатури; умови, вимоги та строки її організації в закладі освіти; вимоги до педагога-наставника та його обов’язки. Окрім того, перелічені основні заходи педагогічної інтернатури; зазначені умови успішного її проходження та вимоги до оформлення звітної документації. Опрацювати зміст цього документа можна за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1670-21#Text.
На допомогу адміністрації та педагогам закладів освіти, – методичні рекомендації «Організація заходів педагогічної інтернатури в закладах освіти», де зазначено інформацію про організацію педагогічної інтернатури в закладі освіти; укладання програми педагогічної інтернатури; здійснення наставницької підтримки інтерна; звітування щодо результатів виконання програми педагогічної інтернатури на засіданні педагогічної ради; науково-методичну підтримку організації заходів педагогічної інтернатури. Більш детально ознайомитися із методичними рекомендаціями можна за посиланням https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2022/12/redagogical-internship-2022.pdf