Моніторингове дослідження стану організації підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання у закладах загальної середньої освіти

Підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання для кожного випускника закладу загальної середньої освіти є важливим етапом, що має розпочатися з пропедевтичної підготовки в класах середньої школи і закінчитися в старших класах школи, де кожен учень цілеспрямовано готується до тестування, обираючи певний перелік предметів. У зв’язку з цим, завданням  закладу освіти  є створення умов для рівного доступу кожного учня до якісних освітніх послуг та спрямування освітнього процесу в школі на оптимізацію підготовки випускників до зовнішнього незалежного оцінювання. Зважаючи на актуальність зазначеної вище теми, навчально-методичним відділом моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання Сумського ОІППО у період з 05.11.2021 до 29.11.2021 було проведено моніторингове дослідження стану організації підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання у закладах загальної середньої освіти Садівської та Степанівської  територіальних громад. У моніторингу взяло участь 124 респонденти (6 % заступників директорів, 37 % учителів, 57 % учнів 11-х класів).

За результатами дослідження були зроблені наступні висновки:

  1. У всіх досліджених закладах загальної середньої освіти територіальних громад проводиться організована робота з підготовки випускників до складання державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання.
  2. Усі заступники директорів зазначили, що 100 % вчителів закладів загальної середньої освіти, які взяли участь у дослідженні, у повній мірі ознайомлені зі змінами та особливостями проведення ЗНО-2022.
  3. Найвагомішими факторами, що впливають на ступінь готовності учнів до ЗНО, заступники директорів вважають наявність у випускників необхідних знань (75 %), організовану роботу вчителів-предметників (75 %), мотивацію учнів (84 %).
  4. Вважають свою роботу запорукою успішного складання учнями ЗНО 37 % опитаних учителів.
  5. На думку 100 % заступників директорів та 93 % учителів, найбільша увага в закладі загальної середньої освіти має приділятись проведенню регулярного системного повторення, інформаційно-роз’яснювальній роботі з учнями та їхніми батьками (100 % відповідей заступників директорів та 62 % відповідей учителів); моделюванню процедури ЗНО (71 % відповідей заступників директорів та 55 % учителів).
  6. Методичними заходами, спрямованими на підвищення результативності складання учнями ЗНО, заступники директорів обрали педагогічні ради, аналіз успішності ЗНО в розрізі окремих предметів, майстер-класи для батьків та вчителів, уроки інформатики.
  7. Із необхідною інформацією про організацію та умови проведення ЗНО учні дізнаються з інформаційних куточків (100 %), на класних годинах (84 %), з уроків інформатики (29 % відповідей). При цьому, жоден із опитаних заступників директорів не вказав на факт проведення в закладах освіти, де вони працюють, тематичних зустрічей батьків та учнів із працівниками місцевого відділу освіти.
  8. У всіх закладах, що взяли участь у дослідженні, надаються години варіативної складової навчальних планів для проведення курсів за вибором та підготовки випускників із окремих предметів тестування.
  9. Систематично проводять індивідуальні заняття з невстигаючими учнями – 28 %, групові консультації – 16 % учителів-предметників.
  10. Користуються настановами методистів Сумського ОІППО 88 % опитаних заступників директорів.
  11. Потребують правової допомоги 34 % заступників директорів, 54 % – роз’яснювальної; 17 % – необхідні консультації з організаційних питань.
  12. На підвищення результативності складання учнями ЗНО найбільше впливають: самопідготовка учнів (84 %), сумлінне виконання домашніх завдань (80 %), відвідування підготовчих курсів у закладах вищої освіти (28 %), заняття учнів із репетитором (22 %), відвідування предметних факультативів, курсів за вибором та гуртків за місцем навчання (18 % відповідей).
  13. Для підготовки учнів до ДПА (ЗНО) 86 % педагогів використовують інформацію з офіційних сайтів Українського, Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
  14. Серед проблем та перешкод, які виникають у вчителів у процесі підготовки учнів до ДПА (ЗНО), респонденти вказали на байдуже ставлення до результатів тестування з боку учнів та їхніх батьків (69 %), недостатню кількість годин варіативної та інваріатної складової навчальних планів на підготовку учнів до ЗНО (15 %), неможливість реалізувати практичну складову навчальних планів (12 %). Не відчувають жодних труднощів під час підготовки учнів до ЗНО 14 % респондентів.
  15. Переважна більшість учителів (93 %) вважають, що створили оптимальні умови для підготовки учнів, проте оцінюють ступінь їхньої готовності до ЗНО середнім рівнем – 79 % респондентів.
  16. При виборі предметів тестування, 69 % учнів орієнтуються на вимоги «Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України у 2022 році».
  17. Указали на те, що підготовка до ЗНО в досліджених закладах проводиться з усіх предметів – 72 % опитаних. Про необхідність позаурочного додаткового навчання повідомили 10 %  учнів.
  18. Учні зазначили, що бажаний результат тестування вони не зможуть отримати через недостатній рівень підготовки з навчальних предметів (61 %), психологічні чинники (48 %), брак часу на підготовку до ЗНО (23 %), стан здоров’я (18 % відповідей).
  19. Із метою отримання інформації щодо ЗНО-2022, 88 % учнів регулярно відвідують офіційні сайти Українського, Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти (63 %); Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (10 %), користуються шкільним сайтом – 42 % опитаних.
  20. Із процедурою, організацією, особливостями проведення ЗНО-2022 учні старших класів ознайомлюються на класних годинах (94 %), тематичних батьківських зборах за участі одинадцятикласників (57 %), зустрічах із викладачами закладів вищої освіти (32 %), психологічних тренінгах (20 %).
  21. Указали, що для підвищення якості підготовки до ЗНО їм вистачає організованого повторення на уроках – 30 % опитаних учнів.
  22. За даними самооцінки, рівень своєї підготовки до ЗНО та державної підсумкової атестації з більшості предметів учні оцінили середнім рівнем.
  23. Більшість опитаних учнів 11-х класів у повній мірі володіють інформацією щодо особливостей процедури та умов проведення ЗНО-2022.

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.

Офіційні посилання

presidentmonualogo ХРЦОЯОбаннер прозоро new

Додаткові посилання

DSJO logo

BPD 205

Група на Facebook

Facebook

Офіційні посилання

sumyodasoradaDepartmentIMZO